Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av Sofie - 14 augusti 2007 20:24

Nu har vi kommit hem från pappas födelsedagsfirande, Liam stupade i säng.

Vi hann med lite fika innan vi åkte hem, men det bästa var nog att hjälpa morfar att öppna paket i Liams tycke!

Av Sofie - 14 augusti 2007 20:21

Sandkakebygge i sandlådan

Busungar som smider planer;-)

Skål på dig gamle kompis!

Emilia kom på eftermiddagen, järngänget är samlat!

Av Sofie - 14 augusti 2007 17:36

Vi är nu hemma hos mamma och pappa och har ätit födelsedagsmiddag . De övriga gästerna kommer vid halv sju men vi stannar nog inte kvar så länge på kvällen med tanke på att Liam är så trött då. Men lite födelsedagsfika blir det iallafall;-)

Pappa fick två olika kött- och stektermometrar av oss, precis vad han hade önskat sig så han blev jätteglad!

Av Sofie - 14 augusti 2007 17:34

Idag ville Liam ha samma leksak som Alice hade och då sa jag till honom att han kunde titta på ett pussel istället. Liam kommer då fram till mig och smackar och vill pussas!

Puss-el!!!

Lek

Av Sofie - 14 augusti 2007 16:56

Åh vad vi har haft det roligt hemma hos Helen och Alice! Det är så roligt att se barnen "leka" tillsammans:-) Vi började i sandlådan och efter det tog Alice med Liam på upptäcksfärd runt huset, många varv;-)

Till lunch blev det fiskbullar med potatis och räksallad till oss lite äldre, alla var nöjda med sina rätter. Alice skulle nog ha kunnat tänkt sig lite mera majs; satt och skrek MAJS, hihi! Hon är jätteduktig på att prata, kan väldigt många ord, tex stortå!


Efter lunchen visade Alice sitt rum, hon hade fått en ny liten myshörna med sköna kuddar i. Liam slängde sig ner och trivdes bra:-) Sen var det dags för Alice att sova så Liam och jag gick ut och lekte. När Alice hade somnat kom Helen ut och gjorde oss sällskap och sen var det dags för Liam att nanna så det fick bli en tur i vagnen.

Mysigt att sitta och prata lite med Helen lite ostört också!


Anna och Emilia kom på eftermiddagen, Emilia hade blivit jättelik Anna (förut var det bara pappa man såg). Våra tre små gullungar lekte tillsammans och hade det mysigt ihop.

Verkligen en superhärlig dag, vi ska ses nästa vecka igen, ser jag fram emot:-)

Av Sofie - 14 augusti 2007 09:13

Nu ligger Liam och vilar men när han har vaknat ska vi åka hem till Helen och Alice, ska bli så kul! Jag ska köpa med mig räksallad till mig och Helen, en klassiker som vi brukar göra:-)

På eftermiddagen skulle nog Anna och Emilia också komma förbi en sväng, var jättelänge sedan jag träffade dom.

Alice har fått en likadan cykel som Liam har så jag packar nog in hans cykel i bilen så får dom ut och cykla en sväng, vi skulle även ta med oss badkläderna sa Helen ifall vi känner för att ta en tur till stranden!

Som ni hör blir det fullt upp idag:-)


Alice tar en tur med Liams cykel, dagen efter åkte mamma Helen och köpte en till Alice!

Av Sofie - 14 augusti 2007 07:38

Gott med frukost

Bustroll! 


Av Sofie - 14 augusti 2007 06:57

Jag kan knappt tro det!

Liam somnade igår 19.30, vaknade strax efter 22 men somnade om direkt. Nu till det fantastiska: han har inte vaknat en enda gång under hela natten! Vaknade 5.30 i morse, fick då komma in till oss och somnade om till 6.40, vilken kille va!?


Men det sjuka är att jag har sovit lika skruttigt som vanligt, man är ju inte van vid att det är så lugnt och tyst så jag har nästan trott att nå´t har varit fel...

Men det känns som om jag inte skulle ha några problem vid att vänja mig vid lugna nätter;-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards