Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av Sofie - 27 augusti 2007 19:56

Helen berättade idag att Alice har blivit en riktig liten klätterapa, klättrar på allt. Upp i soffan och leker att armstödet är en häst som man kan galoppera på! Jag sa att som tur är har Liam inte börjat med det. Gissa vad det första han gjorde var när vi kom hem? Ja just precis, sprang in till soffan och började klättra som en galning;-)

Av Sofie - 27 augusti 2007 14:03

Idag när vi åkte hem i bilen börjar Liam helt plötsligt åla sig ur säkerhetsbältet. Jag blir otroligt rädd och höjer rösten och säger att han INTE får göra så, då börjar han storgråta och försöker ännu mer... Fanns ingen stans att stanna där vi var precis då så det var bara att åka en bit med en gråtande halvt fastspänd liten kille, inte bra.

Hoppas detta var en engångshändelse!

Av Sofie - 27 augusti 2007 14:02

Camilla (hon som är så duktig på att springa ni vet!) är påväg hit:-)

Ska bli roligt att träffa henne och få prata lite om ditt och datt!

Av Sofie - 27 augusti 2007 13:08

Träffade Ann, en tjej som jag umgicks med första året på gymnasiet sen bytte hon utbildning och skola, på öppna förskolan. 

Hon hade en son på 13 månader och hade också flyttat hit, kul att träffa henne igen:-) Blir väl att vi kommer ses fler gånger kan jag tänka mig!

Av Sofie - 27 augusti 2007 13:03

Liam sov inte så länge så vi hann till öppna förskolan! Lika roligt att träffa Helen och Alice varje gång, vi ses imorgon igen:-)

Liam var lite avvaktande till en början, dels var han ju nyvaken och sen var det jättelänge sedan vi var där. Men efter sångstunden var han i full gång!

Vi gick sen och åt lunch tillsammans med Helen/Alice, räksallad och pannkakor. Nästa gång blir det nog en räksallad till Liam också så jag får ha mina räkor ifred;-)

Av Sofie - 27 augusti 2007 09:42

Så här ser den ut, Mattias golfpokal som han vann igår:

Han är ganska så nöjd kan jag meddela;-)

Av Sofie - 27 augusti 2007 09:33

Camilla (Mattias syster) sprang tjejmilen igår, så himla duktigt tycker jag! Hon var nöjd med sitt lopp men det hade varit lite jobbigt sista kilometern. Själv hade jag nog tyckt att alla kilometrar hade varit jobbiga;-)

Bra gjort Camilla!

Av Sofie - 27 augusti 2007 09:30

Nu ligger Liam och vilar förmiddag. Får se hur länge han sussar, kanske vi hinner en sväng till öppna förskolan och träffa Helen och Alice. Alice och Liam är inte riktigt synkade i sina sovstunder så när den ena är vaken sover den andra, typ... Hoppas vi hinner ses en liten stund iallafall:-)


Hade tänkt att ta mig en promenad till öppna förskolan så kunde Liam sova under tiden, men det spöregnar ute så det kändes inte så lockande:-(

Tur vi har bilen!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards