Alla inlägg den 16 augusti 2007

Oj!

Av Sofie - 16 augusti 2007 21:22

På senaste tiden har Liams favorit ord blivit Oj!

Han går runt och säger det hela tiden, tappar han något: Oj!, är något roligt: Oj + skratt!, händer det något: Oj!, nyser jag: Oj!, ja ni fattar...

Det roliga är att när vi träffade Alice senast så gick även hon runt och sa oj!

Men Helen och jag kom fram till att vi vuxna säger oj ganska så ofta, ja man får tänka på att vårda sitt språk;-)

Av Sofie - 16 augusti 2007 15:50

Det var fler än vi som var på IKEA, men det var inte helt hysteriskt så det var skönt. Liam tyckte det var hur roligt om helst, iallafall när vi var på barnavdelningen och han fick springa runt och titta på alla grejer! Han skrek av lycka och gosade med vartenda gosedjur som fanns;-) Han provade även små fotöljer, gunghäst och stol och bord. Men gosedjuren var nog bäst!

Vi var VÄLDIGT länge där och lekte men tillslut fick vi med oss honom där ifrån, han tyckte dock inte det var lika roligt att titta på förvaringsboxar och servetter;-)


Vi åkte till Jakobsbergs C och åt lunch, sprang på en klasskompis från gymnasiet, kul!


När vi var inne på H&M var det två civila poliser eller nå´t i den stilen som stod och smög bland underkläderna och spanade mot provrummen. Nyfiken som jag är var ju jag också tvungen att botanisera lite bland underkläderna;-) Vad jag förstod så var det någon/några inne i hytterna som höll på att sätta på sig kläder från butiken under sina egna... Men jag var tvungen att gå så jag vet inte vad som hände, hade jag fortsatt smyga runt där kanske dom hade börjat spana på mig istället!

Av Sofie - 16 augusti 2007 08:27

Det får bli ett IKEA-besök idag! Kan väl tänka mig att det kommer vara fler än vi där eftersom det är så tråkigt väder, men det är smällar man får ta:-)

Hej så länge


Mattias skulle titta på Scandinavian Masters idag så vi håller tummarna för att vädret blir lite bättre!

Av Sofie - 16 augusti 2007 07:21

Kom på att jag faktiskt motionerar ganska mycket, med tanke på att jag springer fram och tillbaka hela nätterna mellan vårt och Liams sovrum, det måste väl ändå räknas som löpning;-)

Med andra ord förstår ni hur natten har varit...

Nu väntar frukost!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards