Alla inlägg den 13 augusti 2007

Av Sofie - 13 augusti 2007 21:09

Då har man kört en tvättmaskin idag igen.

Tänkte att jag skulle skriva något positivt om att tvätta denna gång;-)

Tänk vad fantastiskt det är att ha en egen tvättmaskin och torktumlare, verkligen lyxigt!

Kommer ihåg när vi bodde i tvåan och var tvungen att boka tid i tvättstugan, springa där fram och tillbaka i 3-4 timmar med massor av tvätt. Nej tacka vet jag hur man har det idag:-) I och för sig tycker jag inte det är så tråkigt att just tvätta utan det värsta är ju att ta reda på allt när det är torrt och det vet jag inte att det finns någon maskin som klarar av, eller är det jag som är den maskinen kanske;-)

Av Sofie - 13 augusti 2007 19:38

Idag när vi var i stan så gick Liam omkring själv (alltså han satt inte i vagnen!).

Det satt en kvinna på en bänk och pratade i sin mobiltelefon, hon vinkade till Liam när han gick förbi och han vinkade tillbaka, då slängde hon en slänkkyss till honom och Liam var inte sen att hänga på. Han kastade en tillbaka och vinkade som en galning:-) Kvinnan blev alldeles till sig och skrattade, pussade och vinkade!

Det roliga med allt detta var att kvinnan pratade ett annat språk (som jag inte alls förstod) men jag förstod direkt att hon började berätta om Liam med den hon satt och pratade med!

Ibland behöver man inte prata samma språk för att förstå vad det handlar om!

Av Sofie - 13 augusti 2007 19:13

Idag har vi alltså varit inne i stan. Åkt både buss och tunnelbana. Liam tyckte det var kul, men var lite besviken att man inte fick gå runt varken i bussen eller på tunnelbanan...

Vi köpte present till pappa/morfar, åt lunch och gick runt och strosade, mysigt. Vi hade även sällskap av mamma som också skulle handla present.


När vi kom hem till mamma (jag hade parkerat bilen där) var det dags för Liam att sova middag och sen när han vaknade lekte han en liten stund med Lovisa (grannflickan) innan vi åkte hem till oss.

Väl hemma blev det lek på gården med kompisarna en stunde sen gick vi in och lagde mat så den var klar tills Mattias kom hem.


Just nu leker killarna hund på nedervåningen, tror det är Mattias som är hunden och Liam är husse;-)


Spännande att åka tunnelbana

Det fanns mycket att titta på, bilar, båtar, lastbilar, ja allt i Liams smak!

Många intryck gör att man blir jättetrött!

Av Sofie - 13 augusti 2007 08:31

Nu är vi redo att se vad dagen har att erbjuda!

Vi ska åka in till stan och köpa present till pappa, hoppas vi hittar det vi har tänkt. Går väl ut en sväng och leker först innan vi hoppar på bussen.


Känns lika varmt och kvavt idag, känns nästan som om man är i tropikerna!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards