Alla inlägg den 29 augusti 2007

Av Sofie - 29 augusti 2007 22:27

Läste detta i Expressen, tyckte det var en gullig historia:-)


De bytte dator mot bullar

Goda råd är - goda.
När tvåbarnsmamman Marie Wiegurd inte hade råd med en dator till sina tonårsbarn lovade hon att baka 100 bullar i utbyte mot en.
- Det var en win-win-situation, säger Calle som fick 100 bullar för sin dator.


Läs mer här: http://www.expressen.se/nyheter/1.816974/de-bytte-dator-mot-bullar

Av Sofie - 29 augusti 2007 21:56

Idag blev det middag på Marinan tillsammans med våra grannar Malin och Mange. Kändes extra lyxigt att sitta och äta god mat och dricka vin en onsdag! Vi började med lite småplock, olika röror, bröd och oliver. Till huvudrätt tog jag lax, Mattias fisk- och skaldjursgryta och Liam slog till med korv;-) Vi var alla nöjda med vår mat!

Liam skötte sig exemplariskt, det var ju en chansning vi tog med tanke på att han brukar gå och lägga sig vid den tiden, men som sagt han uppförde sig som en prins!


Nu ligger han och sover, Mattias sitter nere och jobbar och jag sitter här och känner mig lite halvt berusad efter två glas vin... Nej så farligt är det inte men jag måste erkänna att jag är mer lättpåverkad nu sen jag har blivit mamma! Det är smällar man får ta;-)


Sov gott på er!

Av Sofie - 29 augusti 2007 21:49

Besöket hos min farmor idag blev otroligt uppskattat! Dels så tycker farmor att det är oerhört skoj att få sällskap och sen så tycker hon ju att Liam är så söt!

Vi började med att äta lunch, kassler, ris, broccoli och sweetchili. Liam och farmor åt ikapp;-)

Efter lunchen åkte vi en liten sväng med bilen (farmor gillar det) och sen åkte vi till affären så hon fick handla upp sig lite grann.

På väg ut till bilen såg Liam till att hålla rätt på gammelfarmor Neas käpp (han är väldigt noga med den) plus att hon fick stödja sig på vagnen!

När vi kom fram till affären tog Liam hand om Nea och lotsade henne rätt bland varor och hyllor;-)

Väl hemma igen bjöds det på kladdkaka!


En trevlig dag tillsammans med farmor:-)



Av Sofie - 29 augusti 2007 08:38

Idag ska vi åka till Lidingö och hälsa på min farmor. Hon blir så glad när vi kommer:-) Snart ska vi packa in oss i bilen och åka och ta upp mamma och sen åker vi.

Måste komma ihåg att stanna till vid Pressbyrån och betala en gammal trängselavgift, tycker inte att dessa avgifter är en bra idé...


Ha en bra dag!


ps inatt tror jag att jag har sprungit ett maratonlopp mellan vårt sovrum och Liams;-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards