Alla inlägg den 3 september 2007

:-)

Av Sofie - 3 september 2007 21:54

AIK har vänt på Råsunda, just nu 1-2!!!


Tillägg 22.15: Det blev SEGER!

Av Sofie - 3 september 2007 21:43

Nu har jag städat, plockat ur diskmaskinen, tagit reda på tvätt och gjort huset fint för en ny dag imorgon igen. Är så mycket trevligare att vakna i ett prydligt hem än att det är kaos, dock är det ju lite tröstlöst att detta behövs göras varje kväll...


Nu kl 22 ska jag kolla på reprisen av "Ensam mamma söker" på tv3. Det var en väldans diskussion om programmet i sandlådan idag så det är väl bäst jag kollar läget så jag vet vad dom andra mammorna pratar om;-)

Tror dock inte att jag kommer att kunna kolla ordentligt för Liam har vaknat en gång i kvarten under hela kvällen:-( Men man kan ju alltid hoppas!



Av Sofie - 3 september 2007 21:08

...såg att Bajen just nu leder med 1-0:-(

Av Sofie - 3 september 2007 20:01

Träffade Malin en stund idag (dom vi var hos igår och kokade kräftor med). Hon berättade att hon hade vaknat inatt och varit så himla törstig, hon går ner i köket för att ta sig något att dricka. Hon reagerar på att det är nå´t som låter, tittar mot fönstret där dom har sin telefon och där i strömkabeln hänger det en kräfta!!!


Sen idag när Mange kom hem med barnen från dagis hade Filip helt plötsligt börjat gallskrika, då låg det en kräfta (död) inne i vardagsrummet!


Våra kräftor är nu iallafall nerpackade och infrysta:-)

Av Sofie - 3 september 2007 19:56

När jag ändå är inne på hans tokerier måste jag ju bara visa två bilder till!

Det räcker tydligen inte med att bara sitta på bordet...

Överlycklig över hans upptåg!


ps observera tofflorna! Dom fick han av sin snälla morfar och han fullkomligt älskar dom, så fort han vaknar eller att vi kommer in hämtar han dom och vill ha dom på sig! Tröjan ingick också i paketet från morfar.

Av Sofie - 3 september 2007 19:48

Det är inte klokt hur snabbt Liam kommer in i vissa "rutiner". Flera dagar förra veckan har jag och Liam ätit middag och efter det gått in till soffan och kollat på Animal Planet (han är helt fascinerad av djur) medans vi har väntat på att Mattias ska komma hem (han kommer så sent så Liam måste oftast äta innan).

Idag när vi hade ätit gjorde vi inte det. Liam vankade av och an inne i vardagsrummet. Tillslut tog han min hand och satte mig i soffan, hoppade upp själv och pekade på tvn. Jag frågade om han ville att vi tittade på djuren på tvn och han nickade glatt! Jag blev faktiskt ganska så förvånad över detta men tycker samtidigt att det var väldigt gulligt!


Det som inte är lika "gulligt" är att han har fått för sig att efter en stund ska han sitta på vardagsrumsbordet (längst ut på kanten så han kan dingla med benen...) och kolla. Idag satt han där och hejjade på alla hundar som sprang hinderbana;-)

Självklart får han inte sitta sådär, men var ju tvungen att ta en bild så ni kunde få se!

Av Sofie - 3 september 2007 19:41

Vi har varit ute hela eftermiddagen. Till en början var det bara vi men sen kom Viggo, Pontus/Ebba, Albin och Filippa, fullt ös med andra ord:-) Det grävdes, cyklades och sparkades boll. Vi mammor babblade på om både det ena och det andra;-)

När det började närma sig middagstid gick vi in. Liam fullkomligt älskar Filippa (snart 6 år!) så hon följde med oss in och lekte lite med Liam, hon är en superhärlig tjej!

Jag kunde förbereda inför middagen i lugn och ro för dom lekte och hade det så roligt:-)


Av Sofie - 3 september 2007 19:30

Mattias är ikväll på Råsunda och tittar på Hammarby-AIK. Han lär bli sen för det var tydligen VIP-läktaren och nåt jippo både före och efter matchen, så med andra ord mycket öl;-)

Liam håller ställningen här hemma!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards