Alla inlägg den 19 september 2007

Av Sofie - 19 september 2007 18:48

Har ju glömt att skriva att idag är det Liams 16-månadersdag!

Inte så att vi firat med pompa och ståt men det är ändå nå´t visst med de här dagarna, min lille plutt blir större;-)

Jag tänkte på det idag när Liam och Alice stod bredvid varandra med varsin bil och lekte, det var inte så länge sedan dom låg på en filt bredvid varandra på öppna förskolan och jollrade. Nu kan dom gå, springa, prata och massor med andra saker, tiden går så fort!

Av Sofie - 19 september 2007 18:13

Det var svårt för Liam att klara förmiddagen, men det gick!

På eftermiddagen åkte vi hem till mamma för att få lite miljöombyte:-) När vi var där ringde jag Helen och pratade lite. Hon skulle hämta Alice på dagis så jag sa att dom kunde komma förbi när dom åkte hem. Det gjorde dom gärna! Liam fick visa hur han har det hemma hos mormor, vi inspekterade trädgården, lekparken och "Liams rum". Alice tyckte det var super med alla bilar!

När det närmade sig middagstid tackade vi för oss och åkte hem. Var ute en stund på gården hemma, lekte bla med Viggo. Viggo kallar Liam för Liman;-)


Nu har precis ätit middag och killarna ligger nere i vardagsrummet och läser bok. Skönt att få en liten stund för sig själv framför datorn;-)

Av Sofie - 19 september 2007 10:01

Det är inte det lättaste att inte sova middag på förmiddagen. Just nu är Liam hur trött som helst, ingenting är roligt och han vill bara bli buren. Men jag har bestämt mig för att vi ska klara detta!! Det är aktivitet som gäller;-)


Jag höll på att städa ute i köket när jag tyckte att det blev så väldigt tyst inne i vardagsrummet, smög dit och fick mig denna syn:


Får man inte sova är det bäst att passa på att ta igen sig på dom stunder som ges;-)

Av Sofie - 19 september 2007 08:24

En helt okej natt, skönt! Det är lustigt hur man har fått nya normer angående sömn, hade man sovit som jag gjorde inatt innan vi fick Liam hade det varit en katastrof, nu är man nöjd! ;-)


Det är kallt ute nu, när vi gick upp var det bara 5 grader, burr. Det blir till att klä på sig ordentligt. Tycker det är svårt nu att veta vad man ska sätta på sig för vädret växlar så otroligt.

Både jag och Mattias är lite förkylda, hoppas det stannar vid lite och inte blir mer.


Jag och Liam ska nog ha lite hushållsarbete här hemma på förmiddagen;-) tvätta och städa lite granna. Tvättningen vet jag att jag får med mig prinsen på men städningen är det värre med... slutar nog med att vi går ut istället;-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards