Alla inlägg den 20 september 2007

Av Sofie - 20 september 2007 19:39

Jag är verkligen ett litet (eller snarare ett stort enligt Mattias...) godismonster, jag fullkomligt älskar godis! Det är så tråkigt att något som är så gott är så onyttigt:-(

Antar att ni förstår att jag just för tillfället är jättesugen;-)

Av Sofie - 20 september 2007 19:19

Jag somnade en liten stund jag med när Liam sov middag, gud så skönt det var! Dessvärre blir man ju lite "mosig" när man har sovit så det är svårt att komma igång igen.


Mamma sa till oss igår att vi kunde komma på fika på eftermiddagen idag (hon ska vara borta i 4 dagar, så jag antar att hon ville träffa Liam igen innan hon åker imorgon). Vi var väl inte sena att nappa på det så när vi hade vaknat åkte vi en sväng till henne. Men hon hade hållt på att städat hela dagen så hon hade inte hunnit fixa något smarrigt;-) men det gick ju bra ändå!!

Var hos henne en stund sedan åkte vi hem och var ute på gården. Träffade Edward, Nellie och Melissa, senare kom också Filippa och Filip. Fullt ös med andra ord:-)


Nu sover vårt lilla spöke;-) Blir väl att slappa lite framför tvn skulle jag tro, måste ju se hur det går i Idol!

Av Sofie - 20 september 2007 12:46

Det är inte det lättaste att hålla Liam vaken på förmiddagarna, var väl beredd på att det skulle bli lite tufft men inte såhär tufft... Jag tycker så synd om honom, han är ju verkligen super trött och vill så gärna sova, men det tillåter inte hans lilla mamma;-)


Har pratat med några andra mammor och dom säger att det är bara att hålla ut, han kommer snart in i den nya rutinen.

Ja nu kör vi på det här! Tror att det är bra att få ungefär samma sovtid nu här hemma som han kommer att få senare på dagis. Underlättar nog en hel del vid dagisstarten, då är det ändå så mycket annat som kan ställas på ända så det kan vara bra att iallafall vara inkörd på sovningen! Oj vad mycket svammel det blev, men ni förstår nog vad jag menar...

Av Sofie - 20 september 2007 12:22

Vi har varit ute hela förmiddagen. När vi väl hade klätt på oss alla kläder och hunnit ut ja då var det bara att gå in och ta av oss alla kläder igen, någon behövde en ny blöja;-) Liam blev helt förstörd, han älskar ju att vara ute och tyckte väl att 10 sekunder ute inte var vad han hade tänkt sig! Men det gick snabbt över när han väl kom ut igen efter blöjbytet!


Vi lekte lite i sandlådan och sedan gick vi på promenad. Vi hamnade tillslut vid ett bygge där det fanns väldigt många och spännande maskiner. Efter en stund försökte jag locka hem honom med att vi skulle äta frukt men han skakade på huvudet och ville absolut inte gå därifrån. Tror vi stod där i en timme och tittade. Vi var också till hagarna och tittade på hästarna.

Påväg till grävmaskinen

Mycket spännande!


Väl tillbaka hemma på gården träffade vi Wilhelm, Klara och Viggo. Viggo hade varit och fiskat med sin pappa! Spännande att titta på fiskespöt:-)


Vi åt kyckling och pasta till lunch och nu ligger Liam och sover. Tror att jag ska lägga mig och läsa lite, behöver lite vila känner jag!


Av Sofie - 20 september 2007 09:08

Det var inte riktigt så kallt ute som jag trodde. Det visade sig att någon liten filur hade varit och fifflat med termometern. Tyckte att det var konstigt att det inte hade stigit någonting. Fixade lite med termometern och vips så visade den 12 grader istället:-)

Nu går vi ut!

Av Sofie - 20 september 2007 08:26

Känns som om varje ny dag börjar med en klagan över att jag/vi inte sovit ordentligt... så även idag;-) Var väl ingen höjdare inatt heller. Nu ska jag inte plåga er mer med den informationen, inte förrän imorgon igen;-) Eller kanske vi slipper det??!!


Nu på mornarna har vi en ny taktik. Det går inte att ha Liam i stolen längre (han ställer sig bara upp och jag är livrädd att han ska ramla ner) när jag duschar så Mattias duschar medans vi äter frukost och sen är det min tur och Liam är uppe med pappa på övervåningen. Jag fixar sen iordning mig bäst det går lite senare, funkar perfekt!!


Idag är det också kallt ute, bara 3 grader, burr. Blir att sätta på sig varma kläder nu när vi ska gå ut.



Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards