Alla inlägg den 18 september 2007

Av Sofie - 18 september 2007 22:12

Har ju glömt att berätta att när Liam var hemma hos mormor och morfar för ett tag sedan så gick en porslinshund sönder, det var dock inte Liams fel. Liam brukade ofta leka med den så han blev lite tagen när hunden tappade benet. Hunden ligger nu på en hylla i "Liams rum", varje gång vi är hemma hos mormor och morfar kan inte Liam annat än prata om denna hund. Han går in i rummet och pekar upp på hyllan och ser helt bedrövad ut och säger "vovva aj aj". Är vi inte inne i det rummet pekar han ditåt och upprepar samma fras, eller säger "tatta vovva" (översättning: stackars vovven!)

Snacka om empati!

Av Sofie - 18 september 2007 22:07

Nu har jag kollat Desperate Housewives, härligt att dom äntligen är tillbaka i

rutan:-)

Låg i våran nya Fatboy, vi fick den igår, hur mysigt som helst!

Ska nog snart gå och tvätta mig för att sedan försöka få lite sömn.


Sov gott!


Av Sofie - 18 september 2007 15:18

Vi har nu kommit hem från Lidingö. Dessvärre hittade vi ingen jacka till farmor, men hon verkade ganska så nöjd ändå över en liten utflykt och vårt besök.

Liam charmar henne varje gång, hon kan inte förstå att han är så duktigt och gullig! Vad menar hon med det egentligen, det är väl inte så konstigt med tanke på hans mamma och pappa;-)

Till lunch bjöds det på Liams favoriträtt, korv och pasta. Till efterrätt hade farmor gjort äppelkompott med en klick vispgrädde på toppen, det gillad Liam väldigt mycket:-) Farmor har alltid gillat att vara i köket och tycker det är så tråkigt nu när hon inte ser någonting längre, hon klarar inte av att varken laga mat eller baka längre. Men en äppelkompott klarar hon iallafall av;-)

I centrum på jakt efter en vinterjacka. Liam håller som vanligt ställningen med att hålla i käppen!

Vi var även in i en mataffär så farmor fick fylla på lite hemma. Vi hittade då den här roliga kundvagnen:-)

Av Sofie - 18 september 2007 15:12

Tänk att sömnen (eller bristen på den...) påverkar humöret så. Idag skulle jag helst av allt vilja krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet.

Känner att all uppmuntran är välkommen idag!

Av Sofie - 18 september 2007 08:20

Det sista jag skrev igår var ju att jag önskade mig mer än 1 timmes sömn, jag fick det... nämligen 2... Känner mig inte alls piggare idag som jag hade hoppats på:-( Sen så börjar jag att oroa mig för hur detta ska funka när jag börjar att jobba?!

Förstår inte vad det är som gör att Liam inte kan sova snällt under natten som de flesta andra barn gör.


Nu ska vi snart åka iväg till min farmor. Hon behövde hjälp med att köpa en ny vinterjacka, hoppas vi hitter en! Liam är laddad, han ska väl bära runt på hennes käpp hela dagen kan jag tänka mig;-)


Ha en bra dag, vi hörs ikväll:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards