Alla inlägg den 23 september 2007

Av Sofie - 23 september 2007 21:32

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig för jag är jättetrött!

Sov gott:-)

Av Sofie - 23 september 2007 21:24

Klockan 16.30 var det dags för kalas för Isabell. Dom har som tradition att den som fyller år får välja vad det ska bjudas på för mat, idag blev det Lasagne och efter det glass, maränger, strössel, chokladsås och grädde!!!


Isabell blev glad för sin Törnrosa Barbie. Dessvärre fungerade den inte som den skulle. Ögonen var slutna och skulle gå att öppnas med ett trollspö, men hon ville inte öppna sina ögon... Trist när man ger bort en present som inte funkar, men dom får byta den imorgon.

 

Efterrätten bärs in till ja-må-hon-leva-sång!

Födelsedagsbarnet!



Liam var lite reserverad till en början när vi kom, blev ledsen och ville bara vara hos mig och Mattias. Men efter en liten stund var allt bra och han lekte med farmor hela kvällen! Isabells två andra kusiner Thor och Thea hade med sig sin hund Wilma, det var ju såklart jättespännande. Liam ville gå och klappa henne mest hela tiden!


När vi åkte hem var det mitt i Liams sovtid så vi fick kämpa hårt med att han inte skulle somna i bilen, men det gick! Nu ligger han och sover i sin säng istället:-)


Tack Isabell för ett trevligt kalas!



Av Sofie - 23 september 2007 21:18

Liam och Mattias kom hem till lunch, dom hade med sig en pizza som jag och Liam delade på, smakade väldigt bra så här dagen efter;-) Mattias åkte direkt iväg och handlade födelsedagspresent till Isabell, blev en Törnrosa Barbie, hon är inne i en väldig prinsessperiod!


När jag och Liam hade ätit klart var det dags för vila, Liam somnade på två sekunder och jag låg också och vilade lite grann!

En timme senare gick vi ut i det fina vädret. Var bort till äppel-lunden (låter som hämtat från Bröderna Lejonhjärta!) och plockade var sitt äpple som vi smaskade på, så härligt att ha massa fruktträd så nära:-)

Sen blev det lite bollspel och sen väntade sandlådan.


Jag har verkligen kännt mig jätteseg idag så det blev inga större strapatser, lagom att få lite luft och sedan gå in och mysa lite!

Av Sofie - 23 september 2007 10:31

...Malin och Peter! Hoppas ni har haft det riktigt mysigt på Mallorca:-)


Malin! Längtar så till våran tjejhelg, ska bli så roligt och mysigt!!

Av Sofie - 23 september 2007 10:30

...Isabell som idag fyller 5 år! Hipp hipp hurra på din födelsedag:-)


Vi ses senare idag när vi kommer och grattar dig!

Av Sofie - 23 september 2007 10:13

Då är man uppe, har sovit gott dom få timmarna jag väl har sovit, men det är smällar man får ta när man är ute och slarvar;-) 

Kom ju hem ganska så sent så jag somnade nog så fort jag la huvudet på kudden. Sen vaknade jag vid 7-tiden när killarna gick upp och rasslade, sen blev det tyst för dom gick ut eller åkte iväg någonstans, dom har fortfarande inte kommit tillbaka så jag vet inte riktigt var dom är... Får väl höra till lunchen antar jag!


Nu till gårdagen!

Vi åkte in lite tidigare, hade bordet till 20.30, så vi hann med lite goda drinkar innan maten. Vi kom fram till att det verkligen är lyxigt att dricka drinkar för man gör ju inte det så ofta plus att man inte är så duktig på att göra dom själv. Började med att jag typ spillde ut halva min drink över Helens nya skor och ben, förlåt igen tjejen! Sen var det Annas tur att spilla lite och innan kvällen var slut hade faktiskt Helen också lyckats;-)


När det var dags för mat blev det "Pilgrimsmusslor Cuba Cocktail med mango, lime och chili" och vitt vin till förrätt och sen "Oxfilé Santiago Churrasco med majsfritters och tomatillo" och rött vin. Allt var supergott!

Grills affärsidé är ju precis som namnet skvallrar om grillat, men på många olika vis, så förrätten innebar bordsgrillat, man grillar själv vid bordet och huvudrätten var träkolsgrillad. Titta gärna på deras hemsida, www.grill.se.


Vi blev kvar på restaurangen tills dom vänligt kom in med notan och vi fattade att det var dags att gå vidare;-) Fortsatte till Storstad och tog en drink där. Satt bl.a och pratade om manligt och kvinnligt, ett ämne som alltid är lika aktuellt;-)


Kvällen var superskoj men tiden gick så snabbt så helt plötsligt var klockan jättemycket så vi hoppade in i en taxi och åkte hem.


Verkligen en toppenkväll med allt vad en sådan ska innebära!!!

Av Sofie - 23 september 2007 03:47

Såg precis nu när jag skulle krypa ner i sängen att sovrummet är helt tomt, en hel dubbelsäng bara till mig:-) Vilken kväll, först utgång med två underbara kompisar och sen komma hem och förstå att man får sova ostört!!

Tack mina fina killar!

Av Sofie - 23 september 2007 03:43

Oj vad roligt och trevligt vi har haft det ikväll, tack tjejer:-)

Började som sagt på Grill och slutade på Storstad, många goda drinkar, god mat, gott vin men fram för allt två superhärliga tjejer till sällskap!

Sov gott!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards