Alla inlägg den 24 september 2007

Av Sofie - 24 september 2007 22:20

Jaha det blev oavgjort i kvällens derby. Undra vad som händer då, då kan det ju varken bli gravöl eller firande, kommer Mattias kanske hem då;-) Skulle väl inte tro det... hihi!


Nu ska jag gå och lägga mig, dröm sött!

Av Sofie - 24 september 2007 19:52

Ja för tillfället skulle man kunna tro att vi har en liten papegoja här hemma, vad man än säger så härmar Liam det! Det är så härligt när det kommer nya ord hela tiden:-)

Tex i morse frågade Mattias Liam vart han hade varit och fick då till svar: "Toa". Ja han hade varit inne på toaletten med mig!

Av Sofie - 24 september 2007 19:00

Från 15.30 idag har det inte varit något vidare, Liam har varit så trött. Ingenting har varit riktigt roligt plus att han bara ville att jag skulle bära honom när vi var ute. Inte ens att Viggo var ute gjorde det bättre, i och för sig var Viggo på samma humör... Ligger kanske nå´t i luften;-)

Men vi kämpade iallafall på ute tills det var dags att gå in och äta middag.


Efter det har vi tittat lite på Animal Planet, legat i Fatboyen och läst böckerna som vi lånade på bibblan idag och sen har jag gått igenom hela min reportear av barnvisor (kan faktiskt en hel del), Liam satt på min mage och vi sjöng och gjorde rörelser, favoriterna är "Imse vimse spindel" och "Lilla snigel". Mitt i allt sjungande höll han på att somna så vi gick och gjorde honom i ordning för natten och nu sover han faktiskt, somnade på 1 sekund!


Hoppas han är så trött så han sover utan att vakna hela kvällen, såklart önskar jag ju att natten också blir bra;-)

Blir lugnt för mig nu, Mattias är på fotbollsderby och kommer bli sen - dom skulle ut efteråt, antingen fira seger eller dricka gravöl;-)

Själv håller jag på och tvättar, ska köra nå´n maskin till, sen blir det Idol!

Av Sofie - 24 september 2007 15:08

Idag har vi verkligen haft fullt upp. Vi åkte till Parkleken i Vällingby, Liam hade hur skoj som helst där! Massor av olika saker att leka med plus att det var en förskola som var där så det fanns ju massa barn att titta och leka med också:-)

Det första han dessvärre gjorde var att ramla ner för rutchkanan, men efter lite tårar och tröst hos mamma så var det full fart igen!




Vi var nog där nästan i två timmar och lekte, sen gick vi upp till Vällingby Centrum och lunchade och handlade två par mysbyxor till Liam. Skulle ju köpt present till Filippa men hittade inget bra. Liam passade även på att sova i 50(!) minuter, jag kollade då runt lite och skulle kunnat shoppat hur mycket som helst...


På hemvägen stannade vi till hemma i centrum och köpte present och gick sedan ner till kanalen och kollade på änderna. Efter det blev det en tur till biblioteket.



På biblioteket kan man både leka, läsa och låna böcker! 


Nu är vi hemma och har ätit lite mellanmål, finns ingenting hemma så vi mumsade i oss kex med ädelost;-) Liam tycker det är en höjdare!


Nu ska vi gå ut igen.



Av Sofie - 24 september 2007 08:17

...Filippa som idag fyller 6 år!

Av Sofie - 24 september 2007 08:12

Igår kväll gick jag ju och la mig tidigt så jag skulle få sova ordentligt och inte vara lika trött idag som igår, det gick ju bra... Nej!

Från det att gick och la mig fram till 03.15 vaknade Liam var 20 minut, så ni kan ju förstå hur många minuter jag sov där emellan, nej just det, inga alls:-( Låg sen och slumrade lite fram till 06.30, så min plan med att vara piggare idag gick inte riktigt i lås.


Nu är vi iallafall klara för att ge oss iväg på äventyr, vet dock inte än vad vi ska hitta på men funderar på att åka till Vällingby, dom har en parklek där som vi kanske kan prova! Två flugor i en smäll tänkte jag, för sen måste vi handla nå´n liten present till Filippa som idag fyller 6 år!


Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards