Alla inlägg den 10 september 2007

Av Sofie - 10 september 2007 21:35

Nästa lördag ska jag gå ut med Helen och Anna:-)

Tänkte höra om ni har några tips på bra restauranger?!

Vi gillar goda drinkar och god mat;-)

Vi är ju alla tre småbarnsmammor så inte nå´n tråkig kvarterskrog (ni förstår nog vad jag menar) utan något lite mer glamouröst;-)


Av Sofie - 10 september 2007 19:18

Våra efterlängtade nya soffor är nu på plats!

Jag tycker att det blev jättebra:-) Hoppas Mattias också kommer tycka det när han kommer hem i morgon (är nu i Umeå).


Inte så bra kvalitet på bilden kanske, men iallafall en vink om hur det ser ut.

Liam provligger och provsitter sofforna, tror dom blev godkända;-)

Av Sofie - 10 september 2007 12:46

Pratade precis med Helen. Det hade gått bra för Alice på dagis idag, hon vill såklart vara nära mamma, men det är ju hennes första dag så det är ju inte så konstigt!

Dom kommer hem till oss i eftermiddag så vi mammor kan prata lite och barnen leka! Kul:-)


Liam och jag ska nu ladda en tvättmaskin och sen ska vi åka och slänga massa tomglas, visst låter det kul;-)

Av Sofie - 10 september 2007 11:22

Idag kommer våra nya soffor:-))

Har gått mycket snabbare än vad dom först sa att det skulle ta, när det är åt det hållet blir man nöjd!

Ska bli så himla spännande att se hur det blir, fint hoppas jag! Dom kommer någon gång mellan kl 14-17, så det blir till att hålla sig hemma i eftermiddag.


Vi satte ut våra gamla soffor för 500 kr på Blocket, så det var en dam som kom och hämtade dom igår. Vi satte ett jättebilligt pris så att någon skulle ta dom snabbt, vi slapp på så sätt åka till tippen, smart va;-)


Igår kväll när vi skulle titta på tv satt Mattias på en köksstol och jag låg på en madrass, måste ha sätt ganska så komiskt ut. Mattias fick träsmak efter ett tag så han gjorde mig sällskap på madrassen istället!

Av Sofie - 10 september 2007 11:17

Köpte galonbyxor plus jacka till Liam för 20(!) kr, tänkte att han kunde ha det hemma hos mormor och morfar, perfekt! Hittade också en jacka som jag tänkte att han kan ha som extra på dagis när han så småningom börjar där och ett par till galonbyxor i en större storlek som blir lagom till våren. Allt som allt gick det på 75 kr, ett fynd tycker jag:-)


Efter det blev det en promenad. Småduggade lite när jag började gå men tillslut öste det ner, vi var då ganska så långt hemifrån så det var bara att gilla läget... När vi äntligen kom hem var vi totalt dyngsura, imorgon blir det att inhandla ett regnställ till mig!

Trodde att Liam skulle somna under vår promenad, var ju ändå ute i 1 timme, men icke, nu sover han iallafall i sin säng.

Av Sofie - 10 september 2007 07:54

Lycka till idag Alice (och Helen)! Det kommer gå jättebra:-)


Alice börjar idag på dagis.

Av Sofie - 10 september 2007 07:52

Igår var det riktigt segt, därav att jag inte skrev nå´t mer under dagen.


Men idag är det bättre! Vi ska göra oss i ordning nu och sen ska vi ta en promenad med Johanna. Vi ska också ta en tur till en tjej här hemma som ska ha utförsäljning av massa barnkläder, får se om man kan göra något fynd!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards