Alla inlägg den 16 september 2007

Av Sofie - 16 september 2007 18:50

Killarna åkte en sväng till affären, sen när dom kom hem satte jag och Liam på oss regnkläderna och gick ut medans Mattias lagade middag. Vi var ganska så ensamma ute i regnet kan jag lova! Vi stötte på Filippa när hon kom hem från en kompis, Liam sken som en sol:-) Hon var gullig nog att stanna en liten stund! Sen klippte vi bort lite döda blommor på två buskar, var en sväng till parken och gick runt en sväng på "ägorna"!

Efter middagen har vi varit inne och lekt, Liam har varit så trött så han har varit lite gnällig...

Ikväll blir det film och lite godis för min och Mattias del:-)


Här kommer lite bilder som jag tog idag med mobilen:

Liam är och botaniserar på Plantagen:-)


Liams stora idol Filippa! Han kramas gärna med henne:-)

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder;-)

Av Sofie - 16 september 2007 15:50

Nu har vi varit och köpt lite blommor. Liam gick runt med en varukorg och stånkade, tungt men kul! Han har kommit in i en period då han ska bära allt som går, igår när Mattias kom hem från affären började Liam genast att börja packa upp ur kassarna, såklart var det som var tyngst och otympligast det roligaste! Men det är bra med lite hjälp:-)


När vi kom hem var det dags för Liam att sova, jag gick ut på en promenad. Tror jag var ute i 45 minuter, han somnade INTE!! Eftersom det regnade tyckte jag inte att det var så väldigt mysigt att vara ute längre än så, så Mattias tog in Liam och la honom i sängen istället. Men det gick inte bättre där... Håller tummarna för att eftermiddagen och kvällen inte blir allt för jobbig.

Av Sofie - 16 september 2007 12:07

Nu har vi hunnit med att både varit ute och lekt och ätit lunch. Var riktigt varmt ute i solen men i skuggan är det lite kyligare, dessvärre ser det ut som om eftermiddagen inte kommer att bli så fin, är ganska så mörkt nu:-( Men vi får väl sätta på oss galonisar och regnställ;-)


Nu ska vi ge oss iväg och inhandla lite höstblommor till baksidan.

Av Sofie - 16 september 2007 10:12

Idag var det min tur att få ligga kvar i sängen. Hade väl tänkt mig att få sova en stund men kunde inte det. Nere på bottenvåningen hörde jag Liam mest hela tiden gå runt och ropa mamma;-) Även om det inte blev någon sömn så var det otroligt skönt att ligga och vila. Jag gick väl upp strax innan halv nio, då när jag kom ner kändes det som om Liam inte hade sett mig på 1 vecka. Det skulle kramas och pussas för fulla muggar, en riktig liten mammagris!


Nu ligger båda killarna och sover, jag har gjort mig iordning så när Liam vaknar är det väl utgång som väntar skulle jag tro!

Av Sofie - 16 september 2007 10:04

När Liam hade sovit sin morgonlur åkte vi till tippen och slängde massa kartonger efter det blev det en sväng till Solna C och Västermalmsgallerian, Mattias behövde shoppa lite.

På eftermiddagen fick vi besök av Liams farmor och kusinerna, det var jättelänge sedan vi träffades så det var jätteskoj! Liam fick tre paket (fast det inte var födelsedag), en boll, en bil och en tröja, tack så hemskt mycket:-)

Vi var inne en stund och lekte, Liam ville visa sitt rum. Han drog tag i Alexandra och tog med henne till grinden vid trappan och pekade upp! Alexandra fnissade och sa: "Jag tror han vill gå upp!" Väl uppe drogs alla leksaker fram;-)

Sen gick Liam till fönstret och pekade på sandlådan, dags att gå ut med andra ord! Jag och barnen klädde på oss och gick ut, var fint väder till en början men sen började det regna lite och blåsa, rikgtigt ruggigt, men vi höll ut!

När kusinerna och farmor åkte hem stannade vi kvar ute och lekte med Viggo. Mattias stuvade om i våra förråd så vi fick plats med våra gamla köksmöbler, idag kanske utemöblerna får åka in, känns inte så lockande att sitta ute längre...


På kvällen var vi bara hemma och myste, när Liam hade somnat kollade jag och Mattias film.

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards