Alla inlägg den 9 september 2007

Av Sofie - 9 september 2007 10:01

Kom just på att jag har sovit färre timmar än vad jag brukar göra när Liam är hemma... Men jag har iallafall sovit dom i sträck och utan avbrott så det är skönt.

Jag vaknar alltid ganska så tidigt när jag har druckit, då måste jag gå upp på en gång annars blir jag jättedålig, skumt. Mår väl inte tipptopp nu precis men det är hanterbart iallafall;-)

Ska nog gå ner och lägga mig i soffan ett tag, det värsta är att det ser ut som ett bombnedslag på nedervåningen, undra varför...

Av Sofie - 9 september 2007 09:39

Oj, oj, oj vilket drag det blev! Men vi tar väl allt från början...


Vi kom ju som sagt var ut lite sent till skivan, men det gjorde ingenting. Kräftorna var supergoda, helt klart dom bästa jag ätit i år:-)

När vi satt där i tältet började ju klockan närma sig avspark, med tanke på att de flesta här på gården är riktigt sportintresserade kunde vi ju inte missa matchen. Killarna fick eld i baken, en hämtade tv, några antennsladdar som fick skarvas ihop till en låååång, strömkabel, viktiga grejer det här;-) Sen satt vi alltså mitt ute på gården i regn och rusk i ett partytält och kollade på matchen tillsammans, inte illa va!!? Sverigen spelade bra, men vi var värda lite mål tycker jag. När matchen var över plockades tvn in och en "normal" kräftskiva kunde fortgå. Eller normal och normal, jag vet inte det precis...

Det var ju inte så trevligt väder precis, regnade och blåste väldigt mycket, så rätt som det var satt vi utan tält! Det fullkomligt lyfte och blåste bort! Vi skyllde på att Novy och Mattias (en annan) hade fuskbyggt lite och dom var nog inte sena med att hålla med;-)

Jaha eld i baken igen! Vi rev tältet, plockade in våra grejer, men festen kunde väl inte sluta nu, klockan var ju bara elva. Nej då, alla kom hem till oss istället och det blev ett väldans party!!!


Det är nog inte ofta det händer att ett helt grannskap står och dansar, sjunger, hoppar, skålar, snackar, ja listan kan göras lång, tillsammans. Men det gjorde vi!!! Kan ju tilläggas att alla är glada sjuttiotalister;-)

Vi var nog tillslut en 20 pers som verkligen hade det roligt tillsammans!


Vid tolvtiden kom Mange och Malin med sina två barn Filip och Filippa (dom hade varit på en annan fest under kvällen). Deras barn är helt otroliga, Filip satt i ett hörn och lekte med några av Liams burkar och Filippa var med och dansade, inte ett gnäll från dom trots att klockan var 03.30 när dom gick hem!

Filippa är verkligen en superduper tjej som både jag och Mattias fullkomligt avgudar och hon gillar oss jättemycket också. Igår hade hon sagt till Mange (hennes pappa) att hon inte riktigt hade bestämt sig om vem som skulle vara hennes mamma, jag eller Malin;-)


Ja som sagt det var verkligen klackarna i taket här hemma igår, jag hade det hur kul som helst! Förkylningen jag kände mig låg av igår var som bortblåst, men idag känner jag mig dålig igen, men det beror nog på något helt annat;-)



ps en ganska så rolig syn igår var vårat vardagsrumsbord, diverse flaskor och glas blandat med babywalkietalkies;-)

Av Sofie - 9 september 2007 01:01

Ett snabbt inlägg: 

Kom ut lite sent till kräftskivan men det gjorde ingenting!!!

Partytältet vi satt i blåste omkull så vi flyttade in till oss, så just nu pågår efterfest för fulla muggar:-)

Med tanke på att de flesta grannarna är hemma hos oss nu kan ingen klaga på hög musik och onyktra människor, alla är ju här;-)

Vi har verkligen jätteskoj!!

Hörs imorgon igen!



Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards