Alla inlägg den 4 september 2007

Av Sofie - 4 september 2007 14:35

Ikväll börjar det!

Det omtalade programmet "Idol 2007". Själv tycker jag det är jätteroligt men samtidigt jättepinsamt och titta på uttagningarna, men det blir nog att jag tittar en stund ikväll skulle jag tro!

4:an klockan 20.00

Av Sofie - 4 september 2007 14:08

Det är inte det lättaste att lag mat när man har en 1-åring som tycker att hans mamma är världens tråkigaste just då.

En stund går det bra, då sitter han i sin stol vid köksbänken och tittar när jag lagar maten, ibland funkar det att han hjälper till lite grann. Men när han har tröttnat på detta så hänger han i mina ben och säger mamma hela tiden (inte helt lätt att förflytta sig i köket då...) eller så öppnar han alla skåp och tömmer innehållet i dessa...

Helt klart är det dags att barnsäkra!!


Matlagning är inte riktigt Liams grej men tvätta däremot det älskar han. Jag frågade för en stund sedan om vi skulle tvätta lite, han sken upp som en sol och svarade "Mmmm!". Mmmm är hans nya sätt att svara ja på (jag säger det en hel del jag med;-) )!

Vi gick upp och samlade ihop det som skulle tvättas, sedan kastade vi ner det för trappan, går ej att bära både Liam och tvätten!

Sen när vi kom ner öppnade jag tvättmaskinsluckan och Liam började hämta plagg efter plagg och la in det i maskinen. När det är klart väntar han på att jag fyller på med tvätt- och sköljmedel sen får han trycka på startknappen. Ja ni, så roligt har vi det om dagarna;-)


Av Sofie - 4 september 2007 13:01

Vad kan passa bättre än att vara i myshörnan efter ett härligt bad!

Regnet fullkomligt öser ner här hemma så vi spenderar nog en stund i myshörnan och tittar i lite böcker.

Av Sofie - 4 september 2007 12:54

Nu har vi ätit lunch. Jag gjorde en kycklinglasagne idag, var första gången jag gjorde den så man vet ju aldrig om den blir bra, men både jag och Liam tyckte den var god!

När Liam hade ätit klart såg han inte klok ut (var väldigt kladdig) så det var bara att tappa upp vatten i badkaret.

Kladdmonster som väntar på ett bad!

Tjoho det är roligt att bada!

Inte helt ren ännu...

Nybadad snygg kille!


Av Sofie - 4 september 2007 09:49

Till dessa tvås (http://www.aftonbladet.se/karleksex/article696429.ab) bröllop är min kompis Anette bjuden på! Nu är det ju så att Anette ligger på BB med sin lille son så hon har lite svårt att närvara;-)

Jag och Anette pratade om det där och kom fram till att något sådant kommer ju aldrig att hända igen, att få chansen att gå på ett Hollywoodbröllop! Men hon har fått en underbar liten son, så man får ju prioritera;-)

Anette och Hillevi är gamla barndomskamrater.

Av Sofie - 4 september 2007 09:25

Svar till er som kom med goda råd angående tandborstningen!


Till Helga!

Han brukar få borsta själv men han hinner inte mer än få tandborsten i handen så slänger han iväg den långt långt bort...


Till Linda!

Skönt att höra att även Emma inte gillade tandborsten när hon var liten men att det går bra nu!


Till Evelina!

Vi har rolig tandborste och bamsetandkräm... kanske får köpa en tråkig tandborste och vanlig tandkräm;-)


Tack för era tips, vi får kämpa vidare och hoppas på att inte allt för många tandtroll kommer på besök i den lilla munnen! 




Av Sofie - 4 september 2007 08:59

Tjoho tisdagen den 18 september är dom tillbaka!!!

Ska bli spännande att se vad dom hittar på denna säsong, har hört att det ska vara en väldigt händelserik omgång!

Av Sofie - 4 september 2007 07:28

Ursäkta mitt ordval men fy f*n vad jobbigt det har varit inatt plus att kvällen igår också var helt hysterisk...

Men nu är det ny dag med nya tag!


Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards