Alla inlägg under augusti 2007

Av Sofie - 26 augusti 2007 08:36

Grannarna hade VÄLDIGT kul igår, hög musik, falsksång till låtarna;-) och skratt. Funderade på att gå och vara med med tanke på att det var lite svårt att sova;-) Det händer ju inte så ofta att grannar har stora fester så man har ju överseende, dom hade till och med förvarnat med en lapp i brevlådan 2 veckor före, omtänksamt!

Men som sagt det var svårt att somna... kan inte skylla på Liam fast han spökade lite han med. Hur som helst vaknade vi 7.15 imorse, skönt att det inte var tidigare än så!


Mattias är idag och spelar golf. Jag och Liam har fått en lunchinbjudan hem till Malin och Peter:-) Såklart vill vi träffa dom! Men först blir det lite lek här ute på gården.

Av Sofie - 25 augusti 2007 23:40

Idag har jag inte varit på blogghumör, därav att jag inte har skrivit något.

Men tänkte att jag får väl knåpa ihop några rader innan det är ny dag!


Natten var helt underbar, Liam vaknade en gång bara och sov fram till 7.45 imorse, det är LYX!!!


Sen har jag idag varit en sväng inne i stan, hade fått en VIP-inbjudan till Odd Molly utförsäljning. Det var sjukt mycket folk och väldigt varmt i lokalerna så jag höll på att svimma (gör det väldigt lätt) så jag gav upp utan att ha gjort något fynd:-(


Resten av dagen har bestått av lek utomhus tillsammans med Liam:-)


Mattias kom hem ikväll, både jag och Liam blev väldigt glada att se honom igen!


Nej som sagt jag är verkligen inte på blogghumör idag så jag säger god natt nu, vi hörs imorgon!


ps blir nog inte så lätt att somna för grannarna lite längre bort har stor fest idag och det låter som om dom har superkul;-)

Av Sofie - 24 augusti 2007 20:33

När vi kom in från parken fick Liam hoppa upp i diskhon (han tycker det är så skoj) och ta sig ett litet bad. När han var färdigbadad sprang han runt en stund som en liten nakenfis.

Pappa/morfar säger då:

"Han har något på rumpan, nähä det var bara hans födelsedagsmärke!"

Han menade såklart födelsemärke;-)

Av Sofie - 24 augusti 2007 20:27

När vi hade ätit vår middag gick vi ut i parken och lekte, det är jättesmidigt för mamma och pappa har en lekpark precis bakom huset! Väl där träffade vi Lovisa (grannflickan som är 2 år) och hennes mamma och pappa. Liam och Lovisa trivs verkligen med varandra:-) Dom gungade och lekte i sandlådan. Liam råkade hälla en hel hink med sand över sig, blev med andra ord lite smutsig... Han och Lovisa satt senare i rutchkanan tillsammans, då säger Lovisa: "Liam du är så smutsig, du ser inte klok ut!".

Roligt med tanke på att hon bara är 2 år!


Vi stannar här och sover över inatt.

Av Sofie - 24 augusti 2007 17:46

När jag var liten älskade jag att äta lecakulor har mamma berättat. Gissa vem som nu tycker att dessa kulor är både intressanta och goda? Ja visst är det min lille son Liam!

Går även "knäppa beteenden" i arv;-)

Av Sofie - 24 augusti 2007 16:48

Liam fick ett par nya fina höstskor idag av mormor, tack så mycket:-)

Av Sofie - 24 augusti 2007 16:38

Oj, oj, oj vad vi har haft det skoj idag!

Liam var lite försiktig till en början, kanske berodde på att jag åkte en jättehög och supersnabb rutchkana med honom det första vi gjorde;-) Varje gång vi sen gick förbi den skakade han på huvudet och sa nej!

Högt där uppe är vi!


Avdelningen för lite yngre barn passade perfekt, vi lekte, badade bollhav, klättrade, hoppade studsmatta m.m m.m Hur kul som helst tyckte både jag och Liam, mormor var också förtjust!

Vi var väl där och lekte i 2 timmar, lika bra att avsluta när det fortfarande var skoj.




Vi lämnade Andy´s och gick istället över till Sickla Galleria och åt lunch och gick där och strosade lite innan det var dags för hemfärd. Liam slocknade så fort jag startade bilen;-)


Nu är vi hemma hos mamma och pappa och ska lite senare äta kycklingvingar med pommesfrites, tur jag åt en sallad till lunch!

Av Sofie - 24 augusti 2007 08:28

Grattis Anette och Laban till er son och Molly som har fått en lillebror!

Inatt kom lille Sigge, 50 cm lång och väger 2795 g.

Välkommen till världen Sigge:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards