Direktlänk till inlägg 25 september 2007

Tisdagen

Av Sofie - 25 september 2007 19:20

Vi har idag varit hemma hos mamma/mormor. Vi hade ju inte träffat henne på fyra hela dagar;-) eftersom hon har varit i Sandviken. Hon hade verkligen längtat supermycket efter Liam, men faktiskt så fick jag också en kram när vi kom, man är ju inte så bortskämd med att stå i centrum längre;-)

Liam tyckte också det var härligt att träffa mormor, han hade nog också längtat, många kramar under dagen!

Vi har inte gjort något speciellt, varit i parken, gått till affären och handlat lunch och varit ute ännu mera. Har varit en riktig fin höstdag idag:-)


När vi kom hem på eftermiddagen var Viggo och Pontus ute och lekte, båda dom killarna är just nu i åldern där allt är mitt och det är svårt att dela med sig. Liam tog någons traktor och fick genast veta att han levde;-) Han kommer iallafall att vara härdad, hihi! Men han är ganska så tuff och tål en hel del, han har även börjat ge igen...


Lite senare kom Filippa hem, vi var då påväg in så Filippa följde med in till oss en stund. Liam och hon lekte jättefint, hon är så gullig mot honom och han ser verkligen upp till henne!


Inte den bästa kvalitén på bilden men den visar ändå hur gulliga dom är mot varandra!


När vi hade ätit middag gick vi upp och byggde med lego och läste lite sagor. Dom böckerna vi lånade igår på biblioteket är inte intressanta alls, han vill bara höra samma böcker om och om igen. Trodde att det skulle vara kul med lite nya böcker, jag tyckte det iallafall;-)

När vi hade plöjt några böcker gick vi ut och städade i sandlådan och sen gick vi till gungparken. Liam hade jättekul med staketet som är runt gungorna, det är som kedjor med plast runt om, han hängde och slängde i dom, riktiga konster!


Vi var väl ute i en timme sedan gick vi in och läste samma böcker en gång till! Han har verkligen fått dille på böcker nu, kanske därför det börjar komma så många ord från honom!?


Nu ligger han och sover. Mattias skulle egentligen ha kommit hem en stund idag för att sedan när Liam hade somnat åka iväg på jobb. Men det hade kört ihop sig så han kunde inte komma loss, kommer inatt någon gång...


Mitt sällskap just nu är datorn och tvättmaskinen som går för fullt, väntar på att klockan ska bli åtta så jag får ytterligare lite sällskap från Idol;-)

 
 
Evelina

Evelina

25 september 2007 21:12

hihi söta bilder =) låter som du har fullt upp gumman!
kram

http://www.evelinastrand.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

26 september 2007 08:05

Hej tjejen!
Jag kommer ihåg att Emma också började bli tokig i böcker, det är så kul, om man själv gillar böcker förstås... (jag älskar böcker)
Kram Linda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 6 april 2008 08:40

Av Sofie - 3 april 2008 18:34

Tro det eller ej men idag ringde det ytterligare en förskolechef och undrade om jag var intresserad av att börja hos dom. Hon hade lämnat ett meddelande på telefonsvararen och när jag ringde upp så hade hon gått för dagen, men imorgon ska jag ringa ...

Av Sofie - 3 april 2008 18:29

Idag har jag varit ute i stort sett hela dagen. På förmiddagen gick vi till skogen på utflykt med alla barn, sen var det hem och äta lunch och sen ut igen. Härligt nu när det är så skönt ute! Nu är det toppen att jobba som jag gör, men när det är 10 ...

Av Sofie - 3 april 2008 07:02

Igårkväll gick Liam runt och ropade på mormor, jag sa då att imorgon (idag) så ska du vara hos mormor. Han sprang då ut i hallen och hämtade sina skor, jag förklarade igen att det inte var förrän imorgon. Han började då att storgråta:-(   Imorse när ...

Av Sofie - 2 april 2008 20:08

Idag när jag hämtade Liam så var dom ute och lekte. Det var en riktig härlig vårkille som kom springandes till mig, det är ju så skönt väder nu så barnen behöver ju inte vara påpälsade från topp till tå!   Vi tog en sväng till biblioteket tillsammans...

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards