Alla inlägg under november 2007

Av Sofie - 14 november 2007 13:13

Pratade med Helen tidigare idag. Hon var hemma med Alice som är skruttig:-(

Vi skickar många krya-på-dig-kramar till Alice och hoppas på att hon snart blir frisk!

Såklart även kramar till dig Helen:-)

Av Sofie - 14 november 2007 13:07

Vi hade jättekul på biblioteket, det är verkligen så mysigt där!

Liam lekte så klart med dockhuset, la pussel, läste böcker och gick runt och tittade på alla böckerna.

I samband med Astrid Lindgrens 100-årsdag har dom såklart satsat lite extra på hennes böcker, dessutom fanns det massor av utklädningskläder så man kunde tex klä ut sig till Pippi eller Emil. Men Liam ville inte det.


Vi träffade även på Axel och hans mamma, så killarna "lekte" lite och mammorna pratade;-)


Härlig bok att titta själv i, men lite dålig "story" bara;-)


Jag får gå och titta om jag kan hitta en annan bok som mamma kan läsa för mig!

Av Sofie - 14 november 2007 09:54

Nån som har provat Marabous nya chokladkaka, mjölkchoklad-nonstop?

För en chokladälskare som mig så blir det nog till att prova någon dag, men tror inte att den kommer att slå den gamla hederliga mjölkchokladen eller schweizernöt!?


Åhh nu blev jag ju sugen på choklad...


Av Sofie - 14 november 2007 09:11

Idag skulle Astrid Lindgren ha fyllt 100 år.

Tänk vilken sagotant hon är!



Ja hon har verkligen skrivit så många härliga böcker, jag längtar tills jag och Liam kan börja läsa dom tillsammans!


Idag tar vi nog en tur till biblioteket och frossar i Pippi, Emil, Karlsson, Lotta och alla dom andra härliga karaktärerna, allt för att hylla Astrid!

Av Sofie - 14 november 2007 09:05

Vad är det för skruttkillar jag har egentligen;-) Liam är genomförkyld och hostig och Mattias hals är så svullen så han knappt kan svälja. Tur att det är en här hemma som fortfarande kan kämpa på! Värken i min nacke är mycket, mycket bättre idag:-)


Natten var väl som den var, hostigt och oroligt.


Vi har tagit det lugnt nu på morgonen, låg kvar i sängen en stund och kollade Dora och Miffy. Sen gick vi upp och åt frukost och efter det har jag gjort mig i ordning. Nu är det Liams tur, han vill så gärna bada så vi håller på att tappa upp vatten i karet!



Av Sofie - 13 november 2007 18:38

Mattias ringde idag och berättade att han också hade fått värk i nacken:-( Verkar vara nå´n infektion vi fått, bacillerna har angripit nacken;-)

Jag har fortfarande ont, nu gör det ont ända ner till ryggslutet också, blä!


Blir nog en tidig kväll även ikväll, tror nog att jag kollar Desperate Housewives i sängen, skönt!


Ja ni har inte så mycket mer att tillägga nu, ska inte klaga mer idag;-)


Jo lite till... min mobil är fortfarande på villovägar...

Av Sofie - 13 november 2007 15:44

Kanske kan detta vara något för Liam att skriva upp på önskelistan?

En napp med Swarovski-kristaller, endast 549 kr!


Nja, känns inte som en jättenödvändig sak precis!

Liam är så nöjd över sina kära nappar som han har idag så jag tror vi hoppar över nappen "Blingalicious".


Du kan läsa mer på Aftonbladet.

Av Sofie - 13 november 2007 15:40

Jag vet inte var min mobil är någonstans:-(

Tycker att jag har letat precis överallt men jag hoppas att den ligger på något ställe som jag inte har tittat på! Har såklart provat att ringa på den, men jag tror att den är på ljudlös och då är det ju inte så lätt att höra;-)


Slarvmaja!!!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards