Alla inlägg under november 2007

Av Sofie - 15 november 2007 12:44

Idag var Liam verkligen jättetrött. Han kom fram till mig och sa "mamma ova" (betyder att han vill sova). Vi gick in till hans rum och jag lyfte ner honom i sängen. Han la sig till rätta och tog sitt lejon, 3 sekunder senare sov han! Snacka om trött;-)

Kanske jag gör honom sällskap snart, Mattias är borta ikväll så jag kan behöva lite extra krafter inför kvällen!

Av Sofie - 15 november 2007 09:03

Snart ska vi bege oss till Öppna förskolan tillsammans med Carin och Clara! Blir väl lek, sångstund och  lite mer lek innan det är dags att åka hem och äta lunch och sussa.


Återkommer senare och berättar vad vi har gjort:-)

Av Sofie - 15 november 2007 09:00

Här kommer bilder på kläderna som Liam fick av sin snälla pappa igår!

Hoodtröja, cardigan och kragvantar

Byxor. Observera byxan längst upp till vänster, den har inbyggd kalsongkant som tittar fram, hihi!

Av Sofie - 15 november 2007 07:44

Igår kväll var jag gråtfärdig:-( Det är så jobbigt att behöva springa upp en gång i kvarten då Liam vaknar. Jag sitter som på helspänn hela tiden, svårt att slappna av när man bara väntar på att höra ett tecken på att det är dags igen...


Det är verkligen jättejobbigt att ha en son som inte sover bra.


Inatt låg han inne hos mig och Mattias sov i Liams rum. Faktiskt så har natten varit bra, tror Liam bara har vaknat tre gånger i natt! Dessvärre så vaknade han redan vid sex, men vid sju gick vi och la oss i sängen igen och kollade på Dora och Miffy, mysigt:-)


Nu ska vi göra oss iordning och se vad torsdagen har att erbjuda;-)

Av Sofie - 14 november 2007 19:30

Liam har blivit otroligt mammig på sista tiden, har väl alltid varit lite mammig men inte alls i den här utsträckningen. Det är i stort sett bara jag som gäller hela tiden, t.o.m mormor ligger i lä ibland och det hör ju inte till vanligheterna precis;-)

Kanske blir det lite bättre nu när vi snart åker bort hela familjen till Thailand tillsammans, då är vi ju alla tre hela dagarna ihop till skillnad från hur det är idag. Är väl kanske inte så konstigt med tanke på att det är jag och Liam twentyfour/seven.

Men som sagt han är extremt mammig för tillfället.

Av Sofie - 14 november 2007 19:26

Idag när Mattias kom hem hade han massor av presenter med sig till Liam:-)

Han fick:

1 par kragvantar från Reima

2 par byxor från Mexx

1 par byxor från Exit

1 munkjacka från Mexx

1 stickad cardigan från Mexx


Allt var jättefint och i rätt storlek!!!


När Liam hade tittat på allt gick han fram till pappa och gav honom en stor kram och sa tack:-)

Av Sofie - 14 november 2007 19:23

Ja du det vore väl höjden av otur om vi inte ska kunna träffas på lördag:-( Men vi har inte gett upp hoppet ännu iallafall! Mattias kom hem med en stor påse från Apoteket idag, så vi kämpar på;-)

Liam är ju snorig och hostig men allmäntillståndet är det inget fel på.

Vi hörs när lördagen börjar närma sig så ser vi hur vi mår. Men jag tror nog allt att vi kommer att träffas på lördag!

Kram till dig, hälsa familjen:-)



ps för alla er som undrar så har vi försökt att träffas sen i somras men har fått ställa in varje gång på grund av sjukdom... Nu är det verkligen på tiden att vi ses!

Av Sofie - 14 november 2007 14:03

...Emilia som har namnsdag idag:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards