Alla inlägg under september 2007

Av Sofie - 24 september 2007 15:08

Idag har vi verkligen haft fullt upp. Vi åkte till Parkleken i Vällingby, Liam hade hur skoj som helst där! Massor av olika saker att leka med plus att det var en förskola som var där så det fanns ju massa barn att titta och leka med också:-)

Det första han dessvärre gjorde var att ramla ner för rutchkanan, men efter lite tårar och tröst hos mamma så var det full fart igen!




Vi var nog där nästan i två timmar och lekte, sen gick vi upp till Vällingby Centrum och lunchade och handlade två par mysbyxor till Liam. Skulle ju köpt present till Filippa men hittade inget bra. Liam passade även på att sova i 50(!) minuter, jag kollade då runt lite och skulle kunnat shoppat hur mycket som helst...


På hemvägen stannade vi till hemma i centrum och köpte present och gick sedan ner till kanalen och kollade på änderna. Efter det blev det en tur till biblioteket.



På biblioteket kan man både leka, läsa och låna böcker! 


Nu är vi hemma och har ätit lite mellanmål, finns ingenting hemma så vi mumsade i oss kex med ädelost;-) Liam tycker det är en höjdare!


Nu ska vi gå ut igen.



Av Sofie - 24 september 2007 08:17

...Filippa som idag fyller 6 år!

Av Sofie - 24 september 2007 08:12

Igår kväll gick jag ju och la mig tidigt så jag skulle få sova ordentligt och inte vara lika trött idag som igår, det gick ju bra... Nej!

Från det att gick och la mig fram till 03.15 vaknade Liam var 20 minut, så ni kan ju förstå hur många minuter jag sov där emellan, nej just det, inga alls:-( Låg sen och slumrade lite fram till 06.30, så min plan med att vara piggare idag gick inte riktigt i lås.


Nu är vi iallafall klara för att ge oss iväg på äventyr, vet dock inte än vad vi ska hitta på men funderar på att åka till Vällingby, dom har en parklek där som vi kanske kan prova! Två flugor i en smäll tänkte jag, för sen måste vi handla nå´n liten present till Filippa som idag fyller 6 år!


Ha en bra dag!

Av Sofie - 23 september 2007 21:32

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig för jag är jättetrött!

Sov gott:-)

Av Sofie - 23 september 2007 21:24

Klockan 16.30 var det dags för kalas för Isabell. Dom har som tradition att den som fyller år får välja vad det ska bjudas på för mat, idag blev det Lasagne och efter det glass, maränger, strössel, chokladsås och grädde!!!


Isabell blev glad för sin Törnrosa Barbie. Dessvärre fungerade den inte som den skulle. Ögonen var slutna och skulle gå att öppnas med ett trollspö, men hon ville inte öppna sina ögon... Trist när man ger bort en present som inte funkar, men dom får byta den imorgon.

 

Efterrätten bärs in till ja-må-hon-leva-sång!

Födelsedagsbarnet!



Liam var lite reserverad till en början när vi kom, blev ledsen och ville bara vara hos mig och Mattias. Men efter en liten stund var allt bra och han lekte med farmor hela kvällen! Isabells två andra kusiner Thor och Thea hade med sig sin hund Wilma, det var ju såklart jättespännande. Liam ville gå och klappa henne mest hela tiden!


När vi åkte hem var det mitt i Liams sovtid så vi fick kämpa hårt med att han inte skulle somna i bilen, men det gick! Nu ligger han och sover i sin säng istället:-)


Tack Isabell för ett trevligt kalas!



Av Sofie - 23 september 2007 21:18

Liam och Mattias kom hem till lunch, dom hade med sig en pizza som jag och Liam delade på, smakade väldigt bra så här dagen efter;-) Mattias åkte direkt iväg och handlade födelsedagspresent till Isabell, blev en Törnrosa Barbie, hon är inne i en väldig prinsessperiod!


När jag och Liam hade ätit klart var det dags för vila, Liam somnade på två sekunder och jag låg också och vilade lite grann!

En timme senare gick vi ut i det fina vädret. Var bort till äppel-lunden (låter som hämtat från Bröderna Lejonhjärta!) och plockade var sitt äpple som vi smaskade på, så härligt att ha massa fruktträd så nära:-)

Sen blev det lite bollspel och sen väntade sandlådan.


Jag har verkligen kännt mig jätteseg idag så det blev inga större strapatser, lagom att få lite luft och sedan gå in och mysa lite!

Av Sofie - 23 september 2007 10:31

...Malin och Peter! Hoppas ni har haft det riktigt mysigt på Mallorca:-)


Malin! Längtar så till våran tjejhelg, ska bli så roligt och mysigt!!

Av Sofie - 23 september 2007 10:30

...Isabell som idag fyller 5 år! Hipp hipp hurra på din födelsedag:-)


Vi ses senare idag när vi kommer och grattar dig!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards