Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av Sofie - 1 oktober 2007 21:59

Jag har hittat mitt drömhus! Men det är bara en liten hake, jag saknar 13 miljoner svenska kronor på mitt konto... Om det är någon som känner för att sponsra en trevlig föräldraledig mamma så är det bara att säga till!!


Skulle ju vara en bra julklapp till familjen;-)

Av Sofie - 1 oktober 2007 21:33

Fick för ett tag sedan detta mail från min kompis Malin:

"Vi pratade ju om att ha en shopping helg tillsammans med övernattning. Jag har ett förslag på helg, den 13-14 oktober. Upplägget kunde vara så att du skulle kunna komma över på lördag. Vi kan börja med en frukost tillsammans. Sen bestämmer vi vart vi vill åka och shoppa, till ett köpcentrum eller stan. När det sen börjar närma sig lunch intar vi den på något mysigt fik eller restaurang. Man måste ju få energi för att kunna fullfölja dagen med mer shopping :-). Sen när lunchen är klar tar vi ett yttligare varv i alla tänkbara affärer. När vi känner oss nöjda så beger vi oss hem. På vägen hem kan vi inhandla vad vi vill äta till middag. Väl hemma så börjar vi med en cocktail och modevisning av ALLT vi har handlat in :o) Sen lagar vi mat, dricker vin och pratar en massa skit hela kvällen. Sen på söndagen sover vi länge, eller rättare sagt längre än 05.30, och äter en god frukost tillsammans."

Kan det bli bättre, en hel dag med en underbar vän, shopping, god mat, skitsnack och sovmorgon dagen därpå!?!? Vi har hela huset för oss själva då Peter är bortrest så det kommer verkligen att bli en "tjejig" helg!

Malin jag längtar så till denna helg, ska bli otroligt mysigt och roligt:-)

Av Sofie - 1 oktober 2007 21:11

Liam är mycket bättre men inte helt hundra. Har lite förhöjd temp plus att han är lite tröttare och gärna vill bli buren. Men snart så är han nog frisk igen!

Idag kom Mattias hem redan vid klockan 18! Både jag och Liam blev jätteglada:-) Efter middagen lekte killarna tillsammans och hade det skoj, själv passade jag på att ta hand om tvätten och sitta lite framför datorn.


Har kännts så jobbigt (både för mig och Mattias) när Liam har varit sjuk för det är bara jag som har gällt, Mattias har inte fått göra någonting bara mamma, mamma och mamma. Såklart blir det lite tröttsamt i längden för min del och jobbigt för Mattias att känna att han inte kan hjälpa till som han vill... Därför var det extra härligt att se dom leka och ha kul tillsammans idag:-)

Av Sofie - 1 oktober 2007 19:01

Idag har jag haft några lyxiga timmar helt för mig själv!!!

Syrran tyckte jag såg så trött och nere ut så hon erbjöd sig (med mammas hjälp) att passa Liam så jag kunde åka iväg några timmar och göra något skoj! Jag åkte en sväng till Solna Centrum och shoppade, skulle kunna ha handlat hur mycket som helst, men jag måste ju spara lite pengar till Malins och min shopping helg;-) Men några kassar kom jag allt hem med;-) Det var verkligen precis vad jag behövde, få känna mig lite lyxig! Kanske att jag skulle ha passat på att sovit men tror faktiskt att jag behövde detta mer.


När jag sen kom hem till mamma och syrran igen blev jag ännu mer bortskämd, Camilla ordnade fotbad, bahandling av fötterna och massage. Liam tyckte det var jättespännande och var även han med på ett hörn;-) Kan säga att min syster är väldigt duktig på detta så det var bara att njuta (fast jag tycker det killas jättemycket när hon filar fötterna på mig...). Inte nog med detta, efter fotbehandlingen blev det helkroppsmassage!!!

Kan bara säga att jag har känt mig som en prinsessa hela dagen:-)


Tack snälla, gulliga älskade lilla lillesyster för att du såg vad jag behövde! Tack också till mamma som alltid ställer upp!

Pussar till er båda:-)

Av Sofie - 1 oktober 2007 08:29

Jippie idag ligger temperaturen på 37,5, hoppas det är påväg åt rätt håll nu! Natten var hemsk, inte många minuters sömn. Man kan ju hålla tummarna för att det var alla dom sista hemska bacillerna som ville ut;-)

Märks på Liam att han är lite piggare, han har precis tagit ett bad! Han orkade inte leka i badet som han brukar, men han blev jätteglad när jag frågade om han ville bada. Busade lite också, jag blev nersprutad av duschen;-)


Idag åker vi en sväng hem till mamma och syrran:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards