Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Sofie - 10 oktober 2007 21:22

Idag när jag och Liam åkte hem så var det poliskontroll vid centrum. Jag blir alltid lika nervös så fort jag ser en polis när jag kör bil, fråga mig inte varför... Jag vet ju att jag ALDRIG kör om jag har druckit, tycker att jag har trafikvett, okej ibland kanske jag kör lite för fort men inte allt för olagligt;-)

Men hur det än är så slår hjärtat ett extra slag så fort jag ser farbror blå;-)


Idag blev bilen framför och bilen bakom mig invinkade för alkotest, vet ju att om jag hade varit tvungen att blåsa så hade det ju inte visat någonting, men ändå så kändes det bra att slippa bli invinkad!

Knäpp och konstig man är va;-)


   

Av Sofie - 10 oktober 2007 20:50

Idag blev det en mastodont-läggning. Det tog 45 minuter innan jag hade fått prinsen att somna, precis då ringer telefonen (grrrr!) och Liam vaknar och det är bara att börja om... Satt ytterligare 30 minuter, tjoho vad kul:-(

Det som är positivt är att detta händer väldigt sällan, så när det väl sker så känns det helt okej. 


Nu är det lugnt i huset och jag hoppas att det kommer förbli så!


Av Sofie - 10 oktober 2007 20:42

Liam kör verkligen med sin morfar!

Morfar vill ju inget hellre än att Liam ska säga morfar, men han vägrar. Han kan säga det, det vet jag för när vi var inne hos Lovisa sa han morfar 4 gånger, men det är just när han är tillsammans med morfar som han vägrar...

Morfar säger till Liam: "Säg morfar!"

Liam plirar med ögonen, säger "Mommo!" och skrattar.

Morfar: "Nej du ska säga morfar!"

Liam hånler och säger "Pippi".

"Men jag är väl ingen pippi, jag är ju morfar"

"Pippi, pippi, pippi", och jordens leende.

Ja vad ska man säga mer än att han är lite full i sjutton;-)


Men faktiskt innan vi åkte hem så sa han "mopa" till morfars STORA belåtenhet:-) Liam såg mest chockad ut av att han råkade försäga sig;-)

Av Sofie - 10 oktober 2007 20:40

Mattias är borta ikväll så när vi hade varit klart hos Lovisa följde vi med mamma in och stannade på middag.

Före maten lekte Liam med bondgården!

Här håller han på och busar med morfar samtidigt som han leker:-)

Av Sofie - 10 oktober 2007 20:35

Liam och Lovisa satte sig i soffan för att posera lite!

 

Åh vad mysigt det var att ligga här i soffan tillsammans...

 

...så pass mysigt så vi måste pussas lite!


När jag har tagit detta kort så säger jag, "jaha då blev det lite hångel i soffan idag då";-)

Lovisa (2 år) upprepar glatt "hångel i soffan"! Hon säger detta ett par gånger, Kenneth (pappan) säger; "Ja du Sofie den blir ju kul att förklara på dagis!"

Ha ha ha:-)

Av Sofie - 10 oktober 2007 20:24

Vi var ju idag bjudna hem till Lovisa för att titta på hennes lillebror! När vi kom blev det lite paketöppning, vi hade köpt en tröja till bebisen och Liam hade valt ett halsband till Lovisa:-)

Efter det ville Lovisa visa sitt rum för Liam. Där uppe ritade dom, men Lovisa tyckte inte att Liam var så bra på det;-) "Han håller ju pennan upp och ner, han är inte så bra på att rita han kan leka bättre"!

Sen blev det lite bus, Lovisa tog med Liam in till gästrummet. "Nu ska vi hoppa"! Både jag och mamma frågade om man verkligen får göra det i sängarna och fick till svar att det får man!

Kenneth (pappan) kom upp en liten stund senare och klargjorde att det var absolut förbjudet att hoppa i sängen... Ja dom små liven kan vara riktigt övertygande ibland;-)


Sen bjöds det på tårta och när den var uppäten var det dags för bandymatch!

Liam och Lovisa hade fullt upp hela tiden. Liam tyckte det var kul med alla nya saker och Lovisa tyckte det var kul att visa sina, iallafall till en början sedan ville hon mest ha dom för sig själv;-)


Lilla bebiskillen har inte fått något namn ännu, men dom har några namn som dom väljer emellan, dock hemliga ännu för dom vill välja helt själva utan påtryckningar från omgivningen.

En söt liten rackare:-)

Av Sofie - 10 oktober 2007 14:19

Man skulle ju kunna tro att denna lille kille har tre söta små fräknar på näsan, men icke...



Det här är ju en situation som man hoppas på att man inte kommer hamna i;-)

Av Sofie - 10 oktober 2007 13:53

Jag tycker verkligen inte om fötter. Tycker dom mest är fula och äckliga...

Men det finns ett par som jag fullkomligt älskar!


Dessa små fossingar kan jag inte få nog av!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards