Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Sofie - 15 oktober 2007 19:37

Liam och Mattias var inne i Liams rum och lekte. Dom höll på med alla gosedjuren som finns överst på en hylla, rätt som det var fanns det ett nytt gosedjur på hyllan, kan ni se vilket;-)



Liam tyckte det var jättekul och spännande att vara så högt upp. Efter en stund tyckte Mattias att det var dags att hoppa ner, Liam vägrade!

Kan ju bara tänka mig hur dagarna nu kommer att bli, en liten kille som står och pekar och säger "opp"... Nja det där får nog bli en grej som han bara får göra med pappa!

Av Sofie - 15 oktober 2007 18:57

Idag satt jag och Liam och rullade en boll emellan oss. Eller jag rullade och han kastade... Jag försökte förklara att det var bättre att han rullade, men han ville inte lyssna på det örat;-) Jag försökte förklara på alla möjliga vis, tillslut sa jag: "Du kan putta bollen".

Då tar han upp bollen och pussar den!

Ja det är inte lätt alla gånger att förstå alla ord, pussa och putta låter ju faktiskt väldigt lika;-)

Av Sofie - 15 oktober 2007 18:54

Ikväll kommer mamma och pappa hem från Italien. Hoppas att ni har haft det bra, men med tanke på alla härliga mms och vad ni berättade när ni ringde så tror jag ingenting annat:-)

Välkomna hem!

Ska bli kul att få se massa kort.

Av Sofie - 15 oktober 2007 18:49

Idag stod det kyckling med fetaost och oliver med örtpotatismos på menyn. Det var första gången jag gjorde denna rätt, men det blev jättegott! Både jag och Liam åt varsin stor portion:-)

När vi hade ätit klart och diskat undan fick Liam väldig pappalängtan. Han gick runt och ropade efter pappa och när han inte fick något svar blev han ledsen:-( Men Mattias var på väg hem så jag hade ganska så koll på när han skulle komma så vi satte oss vid ytterdörren och höll utkik;-)

Det blev såklart kramkalas när Mattias kom hem. Mattias åt middag lite snabbt (han tyckte också att det var gott) och nu är det full karriär där nere!

Av Sofie - 15 oktober 2007 18:43

När Liam hade vaknat bjöd vi in Wilhelm, Klara och Carin på fika! Vi fikade ganska så snabbt för Wilhelm var väldigt sugen på Liams alla leksaker;-)

Vi lekte och busade, lilla Klara satt mitt på golvet coh tittade på två killar som sprang omkring. Wilhelm visade att han kunde göra kullerbytta och att han var duktig på att hoppa. Liam var inte sämre han utan visade sina färdigheter inom hopp;-) Senare när dom hade gått hem försökte han sig även på en kullerbytta, gick sådär...


Vi lekte både uppe och nere, fullt ös hela tiden. Liam är förtjust i Carin (mamman) så hon fick lite kramar titt som tätt till hennes stora förtjusning!


Tiden gick så fort, kändes som om dom var här i en kvart, men 2 timmar senare var det dags för oss alla att börja laga middag. Härligt att ha sånna bra kompisar så nära, tre hus bort!

Av Sofie - 15 oktober 2007 14:03

Hamnade precis på stureplan.se och satt och kollade på lite bilder, hajjade till när det var en tjej som jag väldigt väl kände igen!

Emma din lilla linslus har du varit ute nu igen och gjort Stockholm osäkert;-)

Emma till vänster!



Av Sofie - 15 oktober 2007 13:53

Idag när jag skulle packa skötväskan hittade jag en påse med något fint i! Var tvungen att ringa Mattias och fråga vems det var. Då visade det sig att han hade glömt att berätta för mig att jag hade fått en present från Sabina. Han hade fått den i lördags när han träffade sin kusin Charita och sen totalt glömt bort det. Tjoho en överraskningspresent!

Tack snälla Sabina för det fina linnet/tubtoppen:-)

Av Sofie - 15 oktober 2007 13:03

Idag hittade Liam en skattkista! Nämligen mitt smyckeskrin, eller rättare sagt en låda full med olika armband, halsband, ringar och andra accessoarer. Han satt och plockade med detta i en timme så jag passade på att stryka lite, vem som hade roligast kan ni nog lätt räkna ut;-)


När vi var klara med detta gick vi till affären och handlade lite inför middagen. När vi kom hem var det dags för lunch, blev fläskfilé med basilikasås och pasta. Efter det startade vi en tvättmaskin, läste böcker och tog det lite lugnt fram tills Liam sa att han ville gå och sova!

Nu ligger han och snarkar gott och jag ska nog plocka in lite nytvättade kläder i garderoberna.

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards