Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av Sofie - 7 oktober 2007 20:40

"Det bästa sättet att få saker gjorda är:

att göra det själv

att anlita någon

eller att förbjuda sina barn att göra det."

Av Sofie - 7 oktober 2007 18:55

Efter middagen åkte jag hem, ensam. Imorgon bitti ska jag till frissan så mamma tyckte att Liam lika gärna kunde sova kvar hos dom:-) Så nu har jag hela kvällen framför mig att göra precis vad jag vill på! Ska nog glo lite på tv och fixa och dona med kameran (såklart)!

Av Sofie - 7 oktober 2007 18:48

Vad har vi gjort idag då?

Jo efter att Liam hade vilat gick vi ut. Det bakades sandkaka, spelades bandy, hälsade på Cissi (mamma och pappas vän/granne), träffade katten och lekte med honom och gick på promenad med lära-gå-vagnen, Liam tycker det är jätteskoj att vara ute med den - framför allt när han får sitta i den och mormor drar honom;-)

Vi var ute ganska så länge men tillslut gav vi upp för det blev ganska så kallt faktiskt, burr. Vi gick in och fortsatte att leka. Mamma gick upp på vinden och tog ner en bondgård och en flygplats (från när hon var dagmamma), Liam tyckte verkligen att det var jättekul att leka med dom, framförallt bondgården. Han satt jättelänge och lekte:-) Roligast (enligt mig och mamma) var när han skulle rida på kossan, ni kan ju tänka er, en liten kossa som är typ 10 cm lång och 7 cm hög;-) Gick väl sådär...



Av Sofie - 7 oktober 2007 18:43

Det här är första bilden som jag tog med min kamera igår kväll (ja jag vet att det kommer bli lite tjat om min nya kamera en tid framöver men jag är så otroligt glad över den!!)

Jag fullkomligt älskar den här bilden, mina två killar busar och har det super-mysigt:-)


Av Sofie - 7 oktober 2007 18:39

Här kommer några bilder som jag tog ute idag med min nya kamera!


Nu är det höst

Fast rosor hör väl sommaren till?

Liams kattkompis smyger efter något i buskarna


Av Sofie - 7 oktober 2007 16:01

Vi har varit hemma hos mamma och pappa idag. När vi åt lunch fick Liam köttgryta och ris medans vi andra åt korv och äggröra. Jag tyckte att Liam hade ätit så mycket korv dom senste dagarna därav att han fick av grytan som var kvar. Han fick sin mat först och började äta glatt men sen när jag kom med min tallrik blir hans ögon jätteSTORA och han utbrister: "Kojv!".

Dålig mamma som jag är säger jag, "men du har också korv". Han tittar på sin tallrik och tittar på min, ser ut som han tänker, "säger du det mamma så är det väl så, men det ser inte speciellt likadant ut"!

Eftersom Liam var så duktig och kämpade på med sin gryta utan att tjata om min korv fick han en egen sen när han nästan hade ätit upp sin mat. När han stoppar in korven i munnen glittrar ögonen och han utbrister: Mmmmmm! Sen sitter han och njuter totalt av sin lilla korv:-)


Fick faktiskt lite dåligt samvete, ska nog inte ljuga något mer!



Av Sofie - 7 oktober 2007 15:58

Om ni undrar hur min mobil hamnade i toaletten kan jag meddela att det hade något att göra med en snart 17 månaders kille... Fråga mig inte hur han fick den idéen...

Ja alltid händer det något nytt;-)

Av Sofie - 7 oktober 2007 12:42

Nu har jag fått lånat en mobil av mamma och pappa. Alla telefonnummer finns kvar men alla mina sparade sms och alla bilder är borta, snyft:-(

Nu går det att nå mig igen!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards