Alla inlägg den 2 oktober 2007

Av Sofie - 2 oktober 2007 20:37

...för ännu ett avsnitt av Desperate Housewives! Idag är Mattias hemma så då får han springa upp till Liam när han vaknar, med andra ord kommer jag att kunna se hela programmet helt ostört, tjoho!

Av Sofie - 2 oktober 2007 19:03

Det är ingen lek att laga middag nu för tiden... Liam gnäller och gråter i stort sett hela tiden jag lagar maten. Inte går det att han sitter i sin stol för då ställer han sig bara upp hela tiden, även fast han är fastspänd, värsta utbrytarkungen;-) Det går heller inte att muta honom med en fruktbit eller grönsak, idag försökte jag till och med muta med ett kex men inte ens det gick! Det är också svårt att låta honom vara med, för han klättrar då upp på diskbänken och det känns lite för farligt med tanke på spisen och knivarna.

Ja det är väl bara att inse att det kommer vara såhär en period framöver när middagen ska göras i ordning... Jag längtar tills det går att sätta honom framför tvn! Men som sagt han är ju inte ett dugg intresserad av den...


Idag blev det iallafall pasta med sås, broccoli, fetaost och oliver.

Av Sofie - 2 oktober 2007 18:54

Efter frossa i chokladbollar;-) gick vi ut och rörde lite på fläsket! Först träffade vi Viggo, men han blev så ledsen när Liam tog en av hans stövlar som stog på trappen så han gick in och lekte istället. Liam skulle bara ta stöveln och ge den till Viggo men Viggo gillade inte riktigt det... Till Viggos försvar hade han inte sovit något på dagis idag och var lite känslig!

Sedan träffade vi Wilhelm och Klara. Vi var i parken och lekte med dom:-) Liam är verkligen jätteförtjust i lilla Klara, han stod vid hennes vagn hela tiden. Han lekte tittut, båda två skrattade så dom kiknade, urgulligt!

Efter ett tag fick Liam för sig att han ville sitta i vagnen tillsammans med Klara, han fick sitta där en stund och dom "pratade" och busade. Sen fick storebror Wilhelm syn på detta och tog på sig beskyddarrollen och tyckte inte att hans lillasyster skulle umgås med äldre killar;-) Liam fick snällt hoppa ur vagnen!



När Wilhelm och Klara gick hem träffade vi på Edward, vi lekte i sandlådan tillsammans. Sen kom också Filippa hem, Liam kallar henne för Pippi! "Pippi" kom och bjöd Liam på riskaka, sen satte dom sig tillsammans på bänken och smaskade i sig:-)

Det är verkligen så härligt att bo som vi gör, alltid finns det nå´n som man kan leka med, både för liten och stor;-)

Av Sofie - 2 oktober 2007 15:06

Nu har vi ätit massor av goda chokladbollar:-)




Av Sofie - 2 oktober 2007 12:38

Vi har varit ute hela förmiddagen fram till lunch. Åh vad jag längtar tills Liam blir "normal" igen... nu är det så gnälligt och han vill bli buren väldigt mycket:-( Inte så lätt att hitta på saker, dels orkar han inte så mycket och sen tycker han inte att speciellt mycket är roligt just nu. Vad gör man???

Inte särksilt kul att vara hemma med en liten sjukling så pass länge. Självklart tycker jag synd om min lille prins men man blir lätt lite rastlös (både jag och Liam) av att bara vara hemma, vi är ju vana vid att hitta på så mycket saker.


Vi har ätit lunch och just nu sitter Liam och sorterar våra cdskivor, plockar ut dom från stället, tittar på dom och sedan ställer han tillbaka dom! Jag passar på att blogga och kolla runt lite på nätet:-)

Snart är det nog sovtajm!

Av Sofie - 2 oktober 2007 09:15

...rulla, rulla liten bulla!


Ja ni, innan klockan hade slagit nio hade vi hunnit med att baka chokladbollar! Inte illa va?!

Nu ska vi nog gå ut och ta oss lite frisk luft.

Av Sofie - 2 oktober 2007 08:20

Idag hade vi planer på att följa med Helen till IKEA men vi får dessvärre hoppa över det. Liam har sovit jättedåligt, är förkyld och har fått hosta så jag tror inte en tripp till IKEA skulle göra honom gott.

Just nu är det jättegnälligt och han vill bara bli buren, för tillfället sitter han i mitt knä och hjälper till att blogga;-)


Liam har blivit så duktig på kroppsdelar. Inatt vaknade jag av att han satt bredvid mig i sängen och petade mig i örat och sa: "öja".

Det är inte första gången det händer! Gulligt tycker jag, tur att han kunde somna om ganska så snabbt annars hade jag nog inte tyckt att det var lika gulligt;-) 

Av Sofie - 2 oktober 2007 07:08

...på namnsdagen önskar jag till min kusin Ludvig!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards