Alla inlägg den 22 oktober 2007

Av Sofie - 22 oktober 2007 19:07

Liam blev kvar hemma hos mormor och morfar, han ska sova över:-) Jag ska till verkstan och byta till vinterdäck imorgon bitti så då passade det ju perfekt att han blev kvar så slipper han följa med på det.


Mattis är på fotboll ikväll, AIK-Göteborg. Håller tummarna för vinst:-)


Så med andra ord är jag alldeles själv här hemma just nu. Ska nog göra som jag brukar när jag är ensam, tappa upp ett bad! Är så skönt att få lite avkoppling.


Av Sofie - 22 oktober 2007 18:56

Eftermiddagen spenderades hemma hos mamma tillsammans med farmor och syrran. Vi hade en mysig dag alla tillsammans! Tack mamma för lunchen:-)


När farmor skulle åka hem ringde jag efter Färdtjänst. Vi blev lovade en bil inom 20 minuter. Farmor gick ut 5 minuter före utsatt tid (hon vill altid vara ute i god tid). Bilen kom inte när den skulle, vi väntade men efter 15 minuters väntan ringde jag upp Färdtjänst igen och frågade vad som hade hänt. Det var tydligen en samkörning och hon ringde upp taxin och frågade var han var. Han svarade att han skulle vara på plats inom 5 minuter! Så blev det inte... Ringde igen och fick till svar att dom skulle skicka en ny bil. Sammanlagt fick vi vänta i 45 minuter på den där jäkla bilen, grrrr!!!

Stackars farmor det är tydligen inte precis första gången detta händer:-(

Av Sofie - 22 oktober 2007 18:53

Blogga gratis har blivit för populära (enligt dom själva), därför har det gått så segt och trögt de senaste dagarna. Dom har nu beställt en ny server och jag hoppas verkligen att detta problem löser sig. Går ju inte att fortsätta på denna bloggsida annars, är ju inte meningen att det ska ta typ en halv timme för att skriva ett inlägg!

Men jag hoppas på en snabb och bra lösning:-)

Av Sofie - 22 oktober 2007 13:06

Nu har vi kommit hem från lunchen, serverades älgskavsgryta med ris och rårörda lingon. Trodde inte att jag var så förtjust i älg men detta var jättegott! Dom har ju också ett jättestort salladsbord med massor av gott, tror Liam åt mest melon, gurka, tomat och smörgås;-) Ja ja det går ingen nöd på honom!


Nu vilar Liam och farmor vilar sig lite hon med. Hon är ju inte så van vid att vara ute i farten så hon blev jättetrött nu när vi kom hem.


Liam har såklart tagit hand om hennes käpp även idag. Men idag har den mestadels fått agera innebandyklubba;-)

Han var så gullig när vi kom hem för då skulle han hjälpa gammelfarmor upp för förstutrappen:-) Bra att han är så omtänksam!

Av Sofie - 22 oktober 2007 10:36

Idag träffade vi en dam som inte pratar någon svenska, när vi skulle gå så sa hon "Bye, bye". Liam vänder sig då om och vinkar och säger "ba, baj"!


Av Sofie - 22 oktober 2007 10:32

Stort "grattis" till Helen som idag lämnade Alice på dagis utan att hon blev ledsen! Jag sa ju att det skulle bli bra:-) inskolning är inte det lättaste, men detta är ett jättestort framsteg. Bra jobbat vår gulliga Alice!

Av Sofie - 22 oktober 2007 10:26

Trött, tröttare, tröttast... Känns som om vi är tillbaka på ruta ett igen:-( Nätterna är inte så roliga. Allt går så bra fram tills att det är dags för oss att gå och lägga oss, då börjar spökerierna. Ja ja det är väl bara att bita ihop...igen!


Idag ska vi träffa min farmor, hon kommer hem till mamma och sen ska vi äta lunch på slottet, syrran är med också! Jag berättade en gång för farmor om att vi brukar äta på slottet och då ville hon också följa med någon gång. Så idag blir det av:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards