Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av Sofie - 18 oktober 2007 21:03

Medans jag var på kurs så var Liam ute och lekte tillsammans med mormor!


När morfar kom hem gick dom in med honom. Morfar frågade såklart om Liam kunde säga morfar, men Liam bara skrattade åt honom;-)

Sen när jag kom hem frågade jag om inte han kunde ropa på morfar och då gjorde han det flera gånger så pappa/morfar blev eld och lågor!!


Senare på kvällen kom min mormor hem till mamma och pappa, hon ska bo där över helgen. Vi ska fira mamma på lördag så då passade hon på att komma lite tidigare:-)

Liam tog henne genast i handen och drog in henne i "hans" rum, där lekte dom och hade skoj. Tyvärr blev det inte så länge för klockan var mycket och vi skulle hem. Liam sa bestämt "NEJ" när jag sa att vi skulle åka hem!

Men vi kanske hinner ses en stund imorgon så kan han leka med gammelmormor då:-)

Av Sofie - 18 oktober 2007 20:53

Oj, oj, oj vad det känns bra att ha gått den där förstahjälpenkursen. Hon som höll i den var superbra!

Hon berättade och vi fick öva på dockor.


Kursen innehåll var:

* Hjärt- och lungräddning på barn

* Åtgärder vid kvävning - träning av handgrepp och genomgång av allergisk reaktion

* Klämskador - sårskador - brännskador

* Barn och brand

* Genomgång av vanliga barnolycksfall


Man kände sig nästan lite nervös när man tränade på dockorna så hur ska man inte känna sig om man råkar ut för det i verkliga livet?! Men hon sa att nu har ni gått igenom detta och nervös kommer man alltid att bli men man kommer inte att råka ut för panik och det är en stor avgörande faktor!


Jag rekommenderar ALLA att gå en sådan här kurs:-)


Detta är något som jag tycker ska ingå i föräldrautbildningen! Det gör det tydligen i många länder, bla i Norge, men i Sverige gör det inte det, kostar för mkt...


Gå gärna in på deras hemsida www.mbrescue.se!


Av Sofie - 18 oktober 2007 20:48

Liam tyckte att hans mormor behövdes dammas av lite granna eftersom hon blev så "gammal" idag;-)


      

Av Sofie - 18 oktober 2007 14:35

Nu har vi hunnit med lunch, tittat på hästar, lekt, vilat och fikat!


Jag ska snart göra mig iordning för att åka iväg och gå på förstahjälpenkurs. Man hoppas ju att man aldrig behöver utnyttja det man kommer lära sig men det känns bra att gå.



ABC

Av Sofie - 18 oktober 2007 09:38

I eftermiddag ska jag och Carin gå på förstahjälpenkurs. Känns som om det är en kurs som är bra att ha gått nu när man har småbarn. Det anordnas genom öppnaförskolan och kostar 300:-, det är det värt!


Så mamma får den stora äran att passa Liam i eftermiddag på hennes födelsedag;-) Men det var mer än okej för henne, ni vet ju hur hon är!

Av Sofie - 18 oktober 2007 09:36

Gud så skönt, jag känner mig faktiskt mycket bättre idag mot igår, jippie!

Är lite snuvig nu men känner ingenting i kroppen, så lite snuva kan jag leva med;-)

Idag blir det till att ta med mamsen till slottet och bjuda på födelsedagslunch!


Av Sofie - 18 oktober 2007 07:46

Liam har sovit helt okej inatt, men jag har legat och vridit mig mest hela natten. Är det inte det ena så är det det andra;-)

Mår väl kanske lite bättre idag, som tur är är det ju alltid värst på morgonen. Så dagen ska nog bli helt okej!

Av Sofie - 18 oktober 2007 07:45

...lilla mamma som idag har födelsedag!

Hoppas din dag blir bra:-)

Pussar och kramar till dig!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards