Alla inlägg den 26 oktober 2007

Av Sofie - 26 oktober 2007 19:20

När Liam har somnat antar jag att det blir lite tvtittande. Men helst av allt skulle jag vilja gå och lägga mig NU, är så trött efter denna vecka. Men skulle jag somna nu så kommer jag säkert ligga vaken hela natten och det är ju ingen höjdare. Men det brukar ju du göra, tänker ni säkert nu;-)

Ja nästan iallafall... men man vet ju aldrig om Liam slår till med att sova bra i natt, då känns det verkligen inget kul att ligga vaken!

Så det får bli lite tvtittande först och sen kanske lite bokläsning i sängen innan det är dags att släcka lampan för natten.


Trevlig fredagskväll:-)

Av Sofie - 26 oktober 2007 19:15

Just nu har Liam lite beslutsångest. Han ska gå och sova och den stora frågan är vem som ska natta honom, jag eller mormor? Han började med att gå in med mormor men så fort dom la sig började han ropa mamma. Då kom jag men det var inte heller helt bra. Så just nu är han fortfarande uppe och springer runt mellan mig och mormor;-)

Antagligen är han inte trött nog för då brukar det aldrig vara något problem, vi väntar helt enkelt ut honom en stund till!

Av Sofie - 26 oktober 2007 18:32

Liam har börjat med en ny grej hemma hos mormor och morfar. Rätt som det är (kan vara vilken tid som helst på dagen) går han till sin spjälsäng och säger "ova, ova!" (sova, sova).

Då ska han upp i sängen och lägga sig. När han väl har lagt sig säger han mormor och pekar på sängen bredvid. Då ska alltså mormor lägga sig på sängen och sen ligger dom där i varsin säng och tar igen sig lite;-)

Ligger kanske i 5 minuter sen är det upp och full rulle igen!

Av Sofie - 26 oktober 2007 18:10

Idag har vi haft fullt upp. Klockan 10 mötte vi upp Helen och Alice utanför Leklandet. Väl där inne har vi hoppat, åkt kana, lekt i bollhavet, klättrat i hinderbanan m.m

Liam var lite feg idag, tyckte inte att hinderbanan var något vidare. Alice var snabb som en vessla, hon trodde nog att det gick på tid;-)

Liam trivdes bäst bland bollarna och i den avdelningen som är anpassad för lite yngre barn.


Vi lekte, hade fruktstund och lekte lite till. Sen drog vi vidare till Solna C där vi åt lunch. Barnen fick dela på en lasagne och mammorna åt pastasallad, slutade dock med att barnen tyckte våran mat var godast!


Planen var att pluttarna skulle somna i sina vagnar efter lunchen så att jag och Helen kunde gå och titta lite i affärer, men barnen hade inte samma plan som vi...

Tillslut gav vi upp och gick till bilarna. Såklart somnade dom på ett kick där så vi åkte runt en sväng så dom fick sova. Sen åkte vi hem till mamma och pappa och lekte hemma hos dom.

Alice var mycket intresserad av Liams morfar, spanade lite på håll och gick runt och sa morfar!

Det var full rulle, det lektes och busades:-)

När Alice och Helen skulle åka hem blev det kramkalas. Det är så otroligt sött när våra små gullungar står och kramar varandra!


Tack Helen och Alice för en härlig heldag tillsammans, vi gör gärna om det snart igen!

Av Sofie - 26 oktober 2007 09:09

Blir så irriterad på denna sida, har suttit och skrivit samma inlägg typ 5 gånger men allt bara försvinner, grrrr!

Men Bloggagratis lovar att allt kommer att vara bättre på onsdag för nu på tisdag ska dom få en ny server. Ja jag hoppas verkligen dom har rätt...

Av Sofie - 26 oktober 2007 09:05

Det var inte så lätt att få Liam att somna igår kväll, han var trött fast ändå inte... om ni förstår vad jag menar?!

Vid 22 somnade vi båda två, sov bra ända fram till 01.30 Då hade jag ju fått mina 3 ½ timma;-) Låg vaken ett tag och höll precis på att somna om, men då började spökerierna...

Resten av natten var väl inte speciellt rolig:-(

Igår satt jag och skröt om att vi inte har gått upp före 7 på jättelänge, det fick jag ju såklart äta upp imorse, upp 06.20, tjoho;-)


Nu är vi klara med morgonbestyren och sitter och väntar på att klockan ska bli lite mer, vi ska nämligen åka till Leklandet tillsammans med Helen och Alice, roligt!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards