Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av Sofie - 12 oktober 2007 16:29

När vi hade laddat tvättmaskinen och skulle klä på oss för att gå ut, ja då öste regnet ner. Istället för att gå ut kom Filippa in till oss och lekte.

När vi satt och drack lite saft säger Filippa (6 år):

"Har Liam klippt håret?"

Liam ler, nickar och tar sig i håret.

"Ja det har han gjort", svarar jag.

"Jag jag såg det för han såg lite ny ut!"

Härlig kommentar tycker jag:-)


Vi lekte med Liams djur och läste några sagor sen var det dags för Filippa att gå hem för dom skulle få gäster. När hon tar på sig skorna bryter Liam ihop och blir jätteledsen:-( Filippa lovar att hon snart ska komma igen och säger "kom ska du få en kram". Liam springer då storgråtandes och kastar sig i hennes famn, Filippa säger: "såja vi ses snart igen"!

Dom är så gulliga mot varandra!

Av Sofie - 12 oktober 2007 15:28

När vi hade hämtat upp syrran så åkte vi till affären och handlade lite, sedan bar det av hem till henne. Vi lagade köttfärssås och spagetti, mums!

Sen lekt och busade Liam för fulla muggar med Camilla:-) Han hittade en godisskål och blev som en cirkushund, gjorde alla möjliga trix för att få smaka;-)

När vi åkte hem somnade han i bilen, istället för att han skulle sova alldeles för kort stund stannade jag vid skidbacken och lät honom sova klart i bilen. Somnade tydligen själv också, för jag vaknade av att jag hade grymt ont i nacken...


När vi kom hem var vi och ringde på hos Wilhelm, Klara och Carin men dom var inte hemma så vi får fråga nå´n annan dag istället om dom vill komma på fika hos oss.


Nu ska vi ladda en tvättmaskin och sen ska vi gå ut, just nu är det uppehåll så det gäller att passa på för det är alldeles svart på himlen en bit bort!

Av Sofie - 12 oktober 2007 10:31

Såg att i Rom är det just nu 19 grader och strålande sol. Lite avis är man ju på mamma och pappa som slipper ruskvädret vi har här hemma.

Hur mysigt hade det inte varit att sitta på någon uteservering och dricka lite vin och äta god italiensk mat?!?! Mmm, hade varit härligt!


Nej nu ska vi sätta på oss regnjackorna, hoppa i gummistövlarna och ge oss iväg;-)


Av Sofie - 12 oktober 2007 10:22

Inget vidare väder idag:-(

Just nu spöregnar det och blåser så det skallrar i rutorna, usch och fy!

Passar bra att vi ska en sväng till syrran så slipper vi (i ärlighetens namn är det väl mest jag som inte vill...) vara ute i det här vädret och leka!


Av Sofie - 12 oktober 2007 10:15

När Liam har vaknat ska vi åka hem till syrran/moster. Hon är på kurs idag som slutar klockan 11 och efter det är hon ledig! Så vi hämtar upp henne och sedan åker vi och handlar något gott som vi kan äta till lunch.


Det var så lustigt för när jag ringde henne imorse hann det inte gå fram någon signal, det visade sig att hon ringde mig precis samtidigt, hur nu det gick till...



Av Sofie - 12 oktober 2007 09:44

Liam har nu senaste kvarten gått och sagt att han vill sova! Tillslut gick han demonstrativt och ställde sig vid sin säng;-)

"Okej lilla hjärtat är du så trött att du vill sova?" 

Nickar kraftigt;-)


Jag lägger ner honom i sängen och han somnar på 2 minuter. Ja som jag skrev tidigare så var det ingen rolig natt så han känner nog också av att han inte har sovit bra.

Nu får han en liten powernap så att han klarar sig fram till eftermiddagen då en ny vila väntar!

Av Sofie - 12 oktober 2007 09:22

Var inne i sovrummet och hörde Liam skratta ute i hallen. Hörde också att han sa "opp, opp" (betyder galopp, galopp).

Var ju tvungen att kolla vad han gjorde och möttes av detta:

Strykbrädan hade fått agera häst;-) 


Till saken hör att han har två hästar som han kan sitta på, men dom var tydligen inte riktigt lika roliga som den här fina pållen;-)

Av Sofie - 12 oktober 2007 09:08

Det som verkligen är spännande just nu är toaletten, för Liam alltså;-)

Inte så att han visar några tendenser på att vilja sitta på den utan det handlar bara om bus!

Antingen ska det kastas ner dom mest olämpliga saker (typ min mobil...), riva toapapper och lägga ner i toan (allt kommer inte i toan så det ser ut som en snöstorm...), spottas i toaletten (han har ju blivit tillsagd att om man måste spotta får man göra det i toan, jätteroligt enligt Liam...), det senaste är att det är offantligt kul att spola.

Han river en liten bit toapapper, stoppar ner den i toan och ler sitt finaste leende och säger "mamma poa?" (översättning: mamma spola)


Ja vad säger man;-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards