Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av Sofie - 20 oktober 2007 22:55

Jag har varit trött hela dagen men nu när det är dags att sova kan jag verkligen inte somna.

Mattias och jag bestämde oss för att gå och lägga oss tidigt idag, förhoppningsvis kommer vi känna oss lite piggare imorgon då mot vad vi har gjort idag! Båda killarna sover här hemma men jag ligger klarvaken...

Nej jag får nog helt enkelt gå in och lägga mig igen och börja räkna får eller nå´t;-)

Sov gott!

Av Sofie - 20 oktober 2007 19:58

Nu har vi varit på födelsedagsfirande. Det bjöds på kycklingsallad, bröd och goda ostar. Både jag och Mattias skippade lite starkare drycker idag;-), läsk var det som passade perfekt!

Efter maten var det tårta och kaffe.


Liam sprang runt och charmade de flesta, men helst ville han att han och mormor skulle vara inne på "hans" rum och leka! Men med tanke på att det var hon som skulle firas så fick han nöja sig med oss andra och en liten stund med mormor i lekrummet.


Nu sover Liam och jag och Mattias ska lägga oss i soffan och kolla film, en riktig slapparkväll, skönt:-)

Av Sofie - 20 oktober 2007 15:31

Snart ska vi åka hem till mamma och pappa och fira mamma lite i efterskott!


Återkommer senare ikväll, antar jag;-)

Av Sofie - 20 oktober 2007 12:18

Liam behagade att slå upp sin blå vid 06.40 Man hade väl hoppats på att få sova lite längre men man får vara tacksam för att det inte var vid fem halv sex snåret!

Han och jag gick upp, lekte lite och åt frukost. Sen gjorde gjorde vi oss i ordning och gick ut. Så halv nio var vi ute på gården, var ganska så ensamma. Liam gick runt och vinkade till dom som satt inne och åt frukost;-)

Vi var ute ända till elva, så frisk luft har vi verkligen fått! Vi spelade fotboll, lekte i sandlådan, gick ner till dagiset och lekte på deras gård och cyklade. Dessvärre så avslutades utevistelsen inte så bra, Liam ramlade ner från sin cykel och skrubbade upp ena sidan av ansiktet. Ser inte så roligt ut, stackarn:-(


Sen blev det lite tidigare lunch och nu är Mattias och Liam ute igen. Kommer väl in om ett tag då det är dags för vila.

Av Sofie - 20 oktober 2007 12:12

Den bästa lösningen är att barnen får leka en stund och sedan är det nattning och när dom väl har somnat äter vi middag, funkar perfekt!

Det spelades golf och Liam ville mest hela tiden dra iväg med Helen eller hålla Alice i handen, han gillar verkligen snygga tjejer!


När barnen hade somnat var det dags för fondue och bakad potatis. Till efterrätt blev det creme bruleé, smarrigt. Jag och Helen drack vin och killarna läsk... Vågar inte skriva något annat för dom tycker dom blir lite uthängda på bloggen annars;-) hihi!


Supermysigt som alltid! Kvällen gick jättefort och vid tvåtiden kom taxin, Alice var lite skeptisk mot taxichauffören, tur att hon och mamsen satt tryggt där bak!


Hoppas ni kom hem ordentligt och att ni sovit gott:-)

Av Sofie - 20 oktober 2007 12:07

Vi åkte hem till mamma på förmiddagen. Liam lekte med mormor och gammelmormor och jag åkte och handlade, bästa lösningen för alla:-)

Det var inte så mysigt väder igår men "gänget" hade varit ute i en timme och lekt, Liam hade haft guidad tur för gammelmormor;-)

Sen när jag kom tillbaka åt vi lunch och sen var det dags för vila. Jag passade också på att vila lite granna med tanke på att vi hade varit vakna sen 05.20


När vi vaknade blev det mellis och lite lek sen åkte vi hem till oss och förberedde inför att Helen, Olle och Alice skulle komma.

Mattias spelade golf på eftermiddagen så han kom hem 5 minuter innan gästerna! Duschade på rekordtid och kom ner när det ringde på dörren, perfekt.

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards