Alla inlägg den 28 oktober 2007

Av Sofie - 28 oktober 2007 19:05

Jag och Liam åkte hem till mamma och pappa en sväng på eftermiddagen. Mattias ville kolla på fotboll och då hade vi det roligare hemma hos mamsen och papsen;-)

Mattias kom efter att matchen var slut så åt vi middag tillsammans allihopa, lasagne, mums! Liam verkar inte tycka om det så vi värmde på lite kyckling till honom istället.

Mattias hjälpte pappa med installation av nå´n tvgrej sen åkte vi hem igen.


När vi kom hem blev det ett bad för Liam och nu är det sängen som väntar.

Av Sofie - 28 oktober 2007 13:52

...till Linda som åker till Istanbul imorgon!

Hoppas du får en härlig resa:-)

Ta hand om dig, stor kram!

Av Sofie - 28 oktober 2007 13:00

Nu har vi varit ute i 3 ½ timme! Kanonskönt väder:-)

Det gick väl sådär att städa för min del, Liam ville inte riktigt vara still på samma ställe hela tiden;-) Mattias har fått stå för den stora städinsatsen från våra familj. Men lite har jag iallafall sopat och krattat! Liam var också duktig och krattade löv med en sopborste;-)


Det bästa med städdagen (förutom att det blir fint då!) är när det är dags för grillning, inget smakar väl så bra som grillad korv ute i friska luften!?


Nu sover Liam och jag och Mattias får väl också passa på att ta igen oss lite efter "hårt" arbete!


Av Sofie - 28 oktober 2007 09:15

Liam har kommit in i en period då han ska ha sin na-na (napp) HELA tiden. Han blir helt galen om han inte får ha den. Vi försöker verkligen att han bara ska ha den när han ska sova och om han är ledsen, om han kanske har gjort sig illa eller nå´t. Men det är inte lätt alla gånger...

Det gäller att ligga steget före och gömma nappen, för ser han den inte så går det bra. Men så fort han får syn på den, så blir det tjat.


Men så är det väl att vara förälder, att ligga steget före menar jag;-)


Nu ska vi börja göra oss i ordning för att snart gå ut och städa, tjoho! Vädret har iallafall blivit lite bättre, skönt.

Av Sofie - 28 oktober 2007 08:28

Inatt drömde jag att min kompis Emma satt i fängelse och att jag skulle frita henne. Det var poliser, knark, läskiga och skumma gubbar överallt och mitt i allt det där var jag och Emma...


Kanske att jag har kollat och levt mig in lite för mycket i Prison Break;-)

Av Sofie - 28 oktober 2007 08:24

Idag åker Gittan till Teneriffa tillsammans med en vän. Hoppas ni får en kanonvecka:-) Ha det så bra!

Sola lite för mig med;-)



Av Sofie - 28 oktober 2007 08:20

Klockan är inte så mycket fast det känns ju som det;-)

Natten har varit okej, verkar som om Liam sover "bäst" hemma.


Idag står det höststädning på programmet. Vi har två städdagar per år i samfälligheten. Inte så roligt, men det är smällar man får ta! Kunde ju iallafall ha varit lite mysigare väder...

Av Sofie - 28 oktober 2007 08:17

Igår när vi kom hem så hade Mattias laddat bilen med skräp som skulle köras till tippen. Vi följde med och efter att vi var klara där åkte vi till Plantagen och kollade efter några fina utelyktor, men hittade inga vi tyckte om. Efter det blev det storhandling. Alltså lite nyttogöra;-)


Eftermiddagen blev lugn. Liam vilade (jag också) och sen lekte vi inne och ute.


Kvällen blev också lugn, tittade på Prison Break och på film.

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards