Alla inlägg den 17 oktober 2007

Av Sofie - 17 oktober 2007 20:56

Blev inget smarrigt, får nöja mig med en mandarin, lika bra det kanske!

Mattias var snäll och sprang ut när vi hörde glassbilen, men deras kortläsare var trasig så det blev inget glasskalas.


Men man får tänka positivt, imorgon kanske jag slipper väga mig såhär;-)

Av Sofie - 17 oktober 2007 19:13

Nu har Mattias kommit hem och det är full fart på killarna:-)


Mattias ringde när han var påväg hem, Liam ska alltid prata! Idag kom han åt högtalarknappen så man hörde Mattias utan att ha örat mot luren. När vi hade lagt på gick Liam runt och ropade efter pappa ganska så länge, han trodde nog att han var hemma eftersom han hade hörts så tydligt;-)


Ikväll är det fotboll på tv, Mattias frågade lite snyggt om det var något speciellt jag ville titta på idag;-) Jag svarade att jag visste att det var fotboll och att han självklart kunde titta på matchen. Själv lägger jag mig nog också i soffan och "halvtittar", skulle vara gott med något smarrigt att äta på ikväll... Tycker ju lite synd om mig själv nu när jag inte mår helt bra;-)


Ha en bra kväll:-)

Av Sofie - 17 oktober 2007 18:25

2½ timme sov Liam i eftermiddags, stort rekord!!!


När han hade vaknat till så klädde vi på oss och gick ut i det fina höstvädret. Viggo och Pontus satt ute i sandlådan men Liam ville gå till äppellunden och spela fotboll (finns ett mål där). På vägen dit passerar man Wilhelm och Klaras hus. Liam stannade och pekade in och sa "Kara", gulligt!

Det blev lite fotbollsspelande och sen gick vi tillbaka till gården och lekte lite med Pontus.


Efter ett tag kom Wilhelm, Klara och Carin hem. Liam blev glad och gick fram och tittade på en sovandes Klara. Vi lekte lite till tills det var dags att gå in och laga mat. Då tog Liam Carin (mamman) i handen och tog med henne till vår ytterdörr. När jag sa att nu får du säga hej då och vinka till Carin blev han helt knäckt och började gråta. Carin blev jättemallig över att hon är så poppis hos Liam;-)


När vi kom in skalades det potatis, stektes köttbullar och gjordes brunsås. Liam åt med stor aptit, det bästa var nog att doppa köttbullarna i lingonsylt och sås;-)


Nu väntar vi på att Mattias ska komma hem.

Av Sofie - 17 oktober 2007 15:20

Min prins fortsätter att vara mamma till lags;-)

Han har nu sovit middag i 2 timmar och 20 minuter och sover än!!!!

Jag har själv sovit i 2 timmar:-) Sömn brukar vara det bästa när jag känner mig dålig.

Tror faktiskt att vi ska gå ut en liten sväng när han vaknar, måste ju få lite frisk luft åtminstone en gång under dagen.



Tack mitt hjärta för att du är världens finaste!


Av Sofie - 17 oktober 2007 13:07

Efter lunchen har vi legat i Fatboyen och läst sagor, hur mysigt som helst!

Skönt med lugna aktiviteter en dag som denna.

Liam sköter om sjuklingen!

Av Sofie - 17 oktober 2007 12:50

Vår fjärrkontroll till tvn i köket har varit spårlöst försvunnit väldigt länge. Mattias sa senast här om dagen:

"Nej du Liam nu får du allt ta och berätta var du har gömt den!"

Men det gjorde han inte;-)


Idag hittade jag den på ett mycket fiffigt ställe, under diskhon i en hylla där vi förvarar lite smått och gott. Blev ganska så förvånad när jag skulle ta fram en ny disktrasa och såg vår fjärrkontroll ligga långt in i skåpet!

Så nu är det mysteriet löst:-) Får väl se hur lång tid det tar innan någonting annat kommer på villovägar;-)

Av Sofie - 17 oktober 2007 12:45

Jag har världens duktigaste lilla kille! Förmiddagen har gått som en dans, jag har legat på soffan och vilat medans Liam har lekt för fullt alldeles själv! Ibland har han kommit och visat mig någonting eller bara gett mig en kram. Det känns som om han verkligen förstår att jag inte orkar så mycket idag!

Snart är det dags att vila, både för Liam och mig;-)


Av Sofie - 17 oktober 2007 10:03

När vi lämnade av Mattias vid jobbet blev det ett tårfyllt farväl:-( Liam blev helt förstörd och grät jättemycket. Mattias kramade och pussade på honom men tillslut var det "bästa" att vi åkte därifrån. Han fortsatte att vara ledsen en stund, sen när han hade blivit lugn så kom han att tänka på pappa igen och grät en skvätt till.


Nu är vi hemma igen och Liam leker och är glad:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards