Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av Sofie - 3 oktober 2007 18:05

Mitt ärende jag skulle på imorgon bitti har blivit framflyttat till eftermiddagen så nu är en lunch på slottet inbokad tillsammans med Liam, mamma och Helen!

Alice blev sjuk direkt efter sin inskolning och var borta en vecka därför tar dom det lite lugnt denna vecka så Helen är "ledig" mitt på dagen medans Alice är på dagis några timmar. Så det passar ju utmärkt att träffas för en lunch! Sen börjar hon ju att jobba igen nästa vecka och då blir det ju inte att man kan träffas lika ofta, så det gäller att passa på NU;-)

Ska bli trevligt!

Av Sofie - 3 oktober 2007 16:21

Nu har jag lämnat lillkillen hos mormor och morfar. Håller på och tappar upp ett bad, ska bli härligt!


Pappa är bra snäll han, jag fick ta hans bil så tar han min "febriga" bil till verkstan imorgon. Tack!

Det är ju inte klokt, nu när Liams feber är borta ja då är det bilens tur;-)

Av Sofie - 3 oktober 2007 13:35

Tack alla ni som är så omtänksamma och har skickat små uppmuntrande inlägg! Det värmer:-)


Idag ska faktiskt Liam sova hos mormor och morfar, jag ska iväg tidigt imorgon bitti och då tyckte mamma att det var bättre att Liam sov över hos dom än att det skulle bli en stressig morgon imorgon då jag måste lämna honom hos mamma först och sedan iväg! Phu blev en lång mening;-)

Så jag hoppas på lite sömn inatt!

Det sjuka är att jag nästan brukar vara mer trött när jag har fått sova än annars... Kroppen hinner väl märka att, hmm det här var ju skönt varför får jag inte vila lite oftare!

Många brukar fråga om jag inte passar på att sova medans Liam sover middag, men eftersom han oftast bara sover en timme hinner jag inte riktigt komma till ro ordentligt. Och somnar jag och sover typ en kvart ja då är det mycket jobbigare att komma igång sen än om jag inte hade sovit.


Jag vet att jag tjatar om detta i all oändlighet, men det påverkar mig så mycket så jag kan inte låta bli! Sen är det skönt att få gnälla av sig lite också;-)

Av Sofie - 3 oktober 2007 13:20

Har hört från säkra källor att IKEA har börjat med sin försäljning av julgrejer. Det är julgranar, kulor, lyktor, glitter, inslagspapper m.m m.m

Hjälp, panik!

Av Sofie - 3 oktober 2007 13:12

Allt gick inte enligt planen i förmiddags, tanken var att vi skulle åka hem och äta lunch men eftersom det blev krångel med bilen så stannade vi på Mc Donald´s på hemvägen. När en liten kille blir hungrig då blir han hungrig NU!!!

När man beställer en Happy Meal får man nu en bok, väldigt vettigt istället för alla konstiga plast grejer dom brukar ha. Liam fick en som heter "Fullt med flugor i klassen".

Måttet på denna bok är ca 20x15 cm skulle jag tippa, det jag vill säga med detta är att på baksidan av boken kan man läsa texten:

"Inte lämplig för barn under 3 år. Innehåller smådelar som kan orsaka kvävning. Spara denna information för framtida bruk."

Hur tänker dom här egentligen? Man måste ha en väldans stor mun om man ska lyckas få in hela boken och kvävas! I och för sig, får du in hela boken är nog sannolikheten ganska så stor att du kvävs... Nog för att Liam är ganska så glad i mat, men jag tror faktiskt inte ens hans skulle lyckas med detta;-)


Ja vi får väl spara boken till hans 3-årsdag då;-)

Av Sofie - 3 oktober 2007 12:58

Liam och jag var ute på en biltur idag och plötsligt börjar det pipa och en röd lampa signalerar STOP jätteaggresivt. Det var bara att stanna på närmsta ställe. Det visade sig att motorn hade blivit för varm. Jaha vad gör man nu då? Är ju inte precis haj på bilar... Ringde såklart lilla pappsen som kom med ilfart;-) Han och Petri (hans kollega) konstaterade att det fanns vatten i bilen så det var lite konstigt, pappa ringde verkstan och dom konstaterade att det var ett fel som händer med jämna mellanrum. Fick iallafal en tid imorgon bitti då dom ska fixa till det som är fel! Kan inte beskriva mer ingående om felet för jag vet inte mer än såhär;-)

Dom lovade iallafall att det gick att köra bilen hem igen, så under hela hemfärden pep det och blinkade, värsta tivolit!

Av Sofie - 3 oktober 2007 12:54

Igår kväll var det final på "So you think you can dance". Jag älskar att se det programmet, de är så otroligt duktiga på att dansa. Jag orkade inte se klart hela programmet igår så vi spelade in det. Imorse kollade jag och Liam, eller rättare sagt jag tittade och han försökte härma dansarna! Så jag hade med andra ord två fantastiska shower att titta på!!!

Av Sofie - 3 oktober 2007 07:15

Jag blir tokig!!! Varför sover inte våran son? Det är den stora frågan...

Inatt sov han iallafall mellan 23.15-02.10 i ett sträck, inte illa;-) Men sedan har det varit ett h.....e fram tills vi steg upp. Nej snart får vi nog ta och läggas in på vilohem;-)

Jag börjar så smått känna paniken komma över att jag snart ska börja att jobba, hur ska man orka??


Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards