Alla inlägg under november 2007

Av Sofie - 20 november 2007 08:14

När vi kom in på Annexet och skulle gå in till baravdelningen blev Linda stoppad vid ingången och fick frågan: "Hur gammal är du då?"

Linda tittade på vakten, skrattade och höjde ena ögonbrynet och sa: "Du måste skämta va?! Jag är 34 år!"

Vakten såg lite generad ut och pep: "Men jag tyckte du såg så ung ut."


Sen när vi skulle gå upp till övervåningen blev hon stoppad igen... Lindas kommentar: "Men nu får ni ge er!"


Vi skrattade gott åt detta och kom fram till att nå´n åldersnojja behöver hon iallafall inte ha;-)

Av Sofie - 20 november 2007 08:09

Det blev bara jag, Mattias och Linda tillslut som gick på konserten.


Konserten var kanon! Lite för lite av dom gamla godingarna kanske;-) Dom hade en häftig show, bla med laser- och ljusspel.


När konserten var påväg att ta slut sa Mattias: Vad är det här för skitkonsert;-) dom spelar ju inte den bästa låten?!

Men såklart så blev den ett extra, extranummer! Vilken var låten, jo Mannen i den vita hatten, helt klart en superlåt:-)

Av Sofie - 19 november 2007 14:34

 

 
 

Om man köpte Ericsson aktier för 100 000 Kronor för cirka 3 år sedan så är de värda kring 4600 Kronor idag.


Om man istället köpte Telecom, till exempel Song Networks, för 100 000 Kronor så har man idag kvar 791 Kronor. 
    
Om man var klok och för 3 år sedan gick på bolaget och köpte starköl för 100 000 Kronor, drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar tomflaskorna så får man 6741 Kronor.


Är det därför grabbarna på torget kallas A-laget?



Hihi! Läste detta på en annan blogg (Anna`s), kul eller hur!?

Av Sofie - 19 november 2007 14:23

Idag ska Liam sova hos mormor och morfar (eftersom vi ska på konsert).

Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra, han har ju blivit så mammig nu på sista tiden. Men jag erbjöd mig att komma och hämta honom efter konserten men det behövdes inte!

Av Sofie - 19 november 2007 12:46

Liam tycker det är så mysigt att bli buren, men det funkar ju inte att gå omkring och bära på honom hela dagarna. Dels är han tung och sen måste han ju stå på sina egna små ben;-)


Han kommer ofta och sträcker upp armarna mot en och säger "bära". Ibland får han såklart komma men ofta blir svaret nej. Då har han kommit på ett litet trix han tar till!

Då säger han "klättra" istället. Då ska man hålla honom i händerna och han klättrar upp på ens ben och mage. Ja tillslut har han ju kommit upp i famnen, precis vad han ville från början! Smart liten kille!


"Problemlösning" på hög nivå;-)

Av Sofie - 19 november 2007 11:33

Ja ni, vi får väl se vilka vi blir som kommer iväg på konserten ikväll. Stefan kommer inte, han har magsjuka:-( Anette och Laban vet inte hur det blir, deras Molly är inte helt hundra:-( Anette skulle till vårdcentralen nu och kolla läget.


Än så länge är Linda, jag och Mattias iallafall säkra på att gå, men såklart hoppas vi ju på fler!

Av Sofie - 19 november 2007 11:31

Tänk idag har min lille kille funnits i 1½ år! Den lyckligaste tiden i mitt liv, men samtidigt den "vaknaste" tiden i mitt liv;-) hihi!


Grattis Liam på 1½-årsdagen, jag älskar dig!

Av Sofie - 19 november 2007 08:27

Ikväll väntar KENT-konsert tillsammans med våra vänner Stefan & Linda och Anette & Laban, ska bli jätteskoj!

Vi hoppas väl på att alla kommer att kunna gå, en del är lite krassliga och andra har krassliga barn, men vi håller tummarna:-)


Nå´n som har varit på någon av konserterna i helgen, var det bra?



Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards