Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Sofie - 10 oktober 2007 13:44

Vi har varit ute hela förmiddagen. Ganska så kyligt faktiskt, jag längtade in efter en timme ungefär, men det var jag ensam om att göra...

Liam är verkligen en utekille så det är ju bara att använda sig av den klämkäcka frasen "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" ;-)


Vi var ute i lite mer än 2 timmar så när vi väl kom in så var det så varmt och skönt! Vi åt lunch, lekte en stund och nu ligger plutten och vilar.

När han vaknar ska vi göra oss iordning för att sedan åka och hälsa på en liten bebis. Lovisa (grannflickan till mamma och pappa) har fått en liten lillebror! Lovisa och Liam leker ju jätteofta så hon vill ju såklart visa upp sin lilla bror för Liam:-)

Av Sofie - 10 oktober 2007 13:37

Jag hann inte duscha imorse under tiden Mattias fortfarande var hemma, han försov sig lite pga att Liam sov som en stock, så han fick lite bråttom;-)

Men när Liam och jag hade ätit frukost hoppade jag in i duschen, toadörren är på vid gavel och duschväggarna är ju av glas så någon form av avskildhet är det inte att snacka om;-) Idag funkade det jättebra att göra mig i ordning (vissa dagar tycker Liam att det bara är såååååå trist när hans mor försöker piffa till sig...).

Jag tror jag nästan var ensam inne på toaletten i stort sett hela tiden. Jag hörde att Liam var inne i vardagsrummet och höll på, han snackade och skrattade! Jag var ju så klart tvungen att smyga lite på honom för att se vad han gjorde;-) Han satt vid sin nya brandstation och lekte! Sen höll han även på att skjutsa runt en liten busschaufför på sin Bobby Car, hur gulligt som helst!

Okej lilla busschauffören är du redo för en åktur?!

När jag såg mamma var jag ju tvungen att spela lite apa;-)

Av Sofie - 10 oktober 2007 09:48

Nu har Liam sovt bra i en vecka, jag är överlycklig:-) Tänk att det kunde kännas så här på nätterna! Känns helt underbart med tanke på att vi inte har sovit ordentligt på 16 månader och dess för innan var man gravid och kunde inte sova pga smärta och en mage som var i vägen...

Jag har ju så klart ställt in mig på att detta inte varar för evigt men jag är så tacksam för varje natt som går!


Inatt har också varit okej men den största bonusen var att vi sov till halv nio imorse, tjohoooooooo!


Nu ska vi gå ut och leka, återkommer senare under dagen.

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards