Direktlänk till inlägg 25 oktober 2007

Med livet som insats!

Av Sofie - 25 oktober 2007 13:48

Det är med livet som insats man är och handlar med Liam nu för tiden;-) Han ska köra en så´n där liten barnkundvagn helt själv. Så fort jag tar i vagnen och hjälper till att styra lite (som jag ibland tycker behövs...) ger han mig "onda ögat" och säger "akka" (akta).


Han far omkring som ett jihu i affären, man blir ju livrädd när man ser en gammal liten dam komma åt hans håll, man vill ju inte bli orsaken till ett brutet ben;-) Nej då! Så farligt är det faktiskt inte, det fungerar jättebra, men han kör ganska så fort, precis som sin pappa kör bil;-)

Dom här små kundvagnarna gör faktiskt att det går lättare att handla, för Liam vill inte sitta still i vagnen när man är inne i affären, så det här är en utmärkt lösning:-)


Igår när vi kom ut från affären och kom till parkeringen så stod det en p-vakt och höll på att lappa en bil (det är p-skiva som gäller). Bilen stod på handikappplats utan tillstånd.

Det tar väl några sekunder så kommer damen som äger bilen springande. Hennes ursäkt är att bankomaten närmast perkeringen inte fungerade så hon var tvungen att gå in i affären.

"Ja men du kan väl ha ställt dig någon annanstans", säger p-vakten.

(Till saken hör att det fanns hur många p-platser som helst som var precis lika nära).

Hon ser väldigt sur ut och säger:

"Lägg av, nu är jag ju här så nu glömmer vi det här!"

P-vakten ler och svarar:

"Du kommer få ett litet brev på posten om några dagar!"

Tanten ser fullkomligt rasande ut och slänger sig in i bilen och ger sig därifrån med en rivstart.

P-vakten tittar upp mot mig, ler och säger:

"Tur hon inte körde över mig!"


Ja ni, mycket kan hända när man är på utflykt till affären;-)

 
 
Ingen bild

Linda

25 oktober 2007 18:56

Dewn ursäkten damen gav, var nog den sämsta jag hört på länge! Emma älskar också att köra, och det gör handlingen både roligare och lättare, jobbigt bara när dem är upptagna!
Kram linda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 6 april 2008 08:40

Av Sofie - 3 april 2008 18:34

Tro det eller ej men idag ringde det ytterligare en förskolechef och undrade om jag var intresserad av att börja hos dom. Hon hade lämnat ett meddelande på telefonsvararen och när jag ringde upp så hade hon gått för dagen, men imorgon ska jag ringa ...

Av Sofie - 3 april 2008 18:29

Idag har jag varit ute i stort sett hela dagen. På förmiddagen gick vi till skogen på utflykt med alla barn, sen var det hem och äta lunch och sen ut igen. Härligt nu när det är så skönt ute! Nu är det toppen att jobba som jag gör, men när det är 10 ...

Av Sofie - 3 april 2008 07:02

Igårkväll gick Liam runt och ropade på mormor, jag sa då att imorgon (idag) så ska du vara hos mormor. Han sprang då ut i hallen och hämtade sina skor, jag förklarade igen att det inte var förrän imorgon. Han började då att storgråta:-(   Imorse när ...

Av Sofie - 2 april 2008 20:08

Idag när jag hämtade Liam så var dom ute och lekte. Det var en riktig härlig vårkille som kom springandes till mig, det är ju så skönt väder nu så barnen behöver ju inte vara påpälsade från topp till tå!   Vi tog en sväng till biblioteket tillsammans...

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards