Alla inlägg under januari 2008

Av Sofie - 24 januari 2008 19:45

När vi kom hem så plockade vi fram elvispen och alla ingredienser som behövs till att göra muffins. Det är så mysigt att baka tillsammans, tror att vi båda två tycker att det är lika roligt!


När jag sa till Liam att jag hade tänkt att vi skulle baka gick han genast till kökslådan och tog fram sin kavel, nu var det ju lite svårt att använda den just till muffins;-) men kul att han verkligen vet vad som gäller!

Höjdpunkten är som vanligt när man får smaka av smeten:-)


Nu har vi lagt alla muffinsarna i en påse som ska tas med till dagis imorgon, Liam ska få bjuda sina kompisar till mellanmålet!

Av Sofie - 24 januari 2008 19:39

Det är så härligt att hämta på dagis, man blir verkligen överöst med pussar och kramar av min lille plutt! Idag ville han inte gå hem på en gång (toppen!) utan visade mig runt och hjälpte fröknarna att städa.


Han och ena fröken hade gjort ett konstverk idag som han var så stolt över, fjädrar-glitter-paljetter-piprensare, you name it, uppklistrat på ett papper:-)


Sovningen är inte bra men han har helt klart gjort framsteg, skönt.


När vi tillslut gick hem sa han hej då och vinkade till fröknarna sen gav han varje kompis han gick förbi en klapp på kinden!

Av Sofie - 24 januari 2008 10:22

Hysterisk lämning idag också:-( Han blir både ledsen och jä--igt förbannad!

Fröken ringde efter en stund och sa att han hade lugnat ner sig. Hon sa att idag var han mest arg men att det har han all rätt att vara, tids nog kommer han tycka att dagis är toppen!

Det är klart att han kommer att tycka det men just nu så gör det väldigt ont i mitt hjärta.


När jag kom hem efter lämningen så gjorde jag en lasagne, den står just nu i ugnen. Tänk vad man hinner med när man är ensam;-)



Av Sofie - 23 januari 2008 19:09

Det bjöds på hemmagjord pyttipanna hemma hos mor och far. Liam var med och lagade, ett tu tre så satt han och gnagde på en falukorv... Ja när man lagar mat med mormor och morfar då får man göra precis som man vill;-)


För en stund sedan skulle jag kolla min mail, Liam kom då och ville sitta i mitt knä. Han hann väl sitta i 2 minuter innan han började snarka;-) Helt utslagen! Så nu ligger han i sin säng och sover sött, hoppas på att kvällen blir lugn.

Av Sofie - 23 januari 2008 16:01

Skickar en hälsning till Alice om att nu är det väl verkligen på tiden att du kryar på dig. Vi saknar dig på dagis!!!

Många kramar till dig:-)

Av Sofie - 23 januari 2008 15:59

Det är tur att man har mamma och pappa så nära! Idag är Mattias borta och då är det klart att jag får jordens huvudvärk...

Då är det så skönt att kunna åka hem till föräldrarna och få lite mat och underhållning till Liam!



Av Sofie - 23 januari 2008 15:55

Efter fruktstunden hade Liam gått in i mysrummet en stund, efter ett tag hämtade han ena fröken och sa att han ville ta fram samlingsdockorna och sjunga Imse vimse spindel. Fröken sa då att vi måste vänta en stund på att den andra fröken skulle komma tillbaka från ett möte.


Då gick Liam ut i korridoren och ropade efter henne! Han ropade och ropade men hon kom ju inte... Tillslut lyckades han övertala dom andra att dom kunde ha sångsamling ändå;-) Alla barnen hade suttit som ljus i över 20 minuter och haft en jättetrevlig samling!

Av Sofie - 23 januari 2008 15:52

Usch jag fick så ont i huvudet vid lunchtid, sen har det bara blivit värre och värre. Låg i sängen i två timmar och bara hoppades på att det skulle bli bättre, men icke:-(


Strax före tre åkte jag iväg och hämtade Liam på dagis. Han hade varit så arg när pappa hade gått så han hade stått och sparkat på väggen... hmm.

Men sen när han blev glad så har det varit jättebra (förutom vid vilan då...), enligt fröken så var det idag Liams bästa dag på Myran någonsin:-)



Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards