Alla inlägg under januari 2008

Av Sofie - 22 januari 2008 09:23

Natten har faktiskt gått helt okej, lite gråt har det ju förstås varit och kliande i ögonen. Men nu på morgonen så är det (peppar, peppar) inget kladd alls, det är bara intorkat från inatt. Men vi är hemma idag så vi ser att det inte blir värre.


Liam vaknade 05.40 imorse, jag var inte direkt sugen på att gå upp då... Han var pigg och ville titta på tv! Jag försökte med gamla godingen: "Det är mitt i natten, vi måste sova nu!"

Faktiskt så somnade han om efter en halvtimme och sov fram till 7.40, mycket bättre:-)


Nu på morgonen har vi bara tagit det lugnt, vi har fortfarande inte klätt på oss men det börjar väl bli dags för det.

Av Sofie - 21 januari 2008 21:57

Stackars min lille plutt. Hans ögon är helt igentäckta av kladd:-( Han gillar inte när jag är där och försöker badda plus att han är där och kliar hela tiden, inte det bästa ur tillfriskningssynpunkt.


Idag när jag skulle laga middag var han såååå trött, tur att jag hade förberett det mesta. Han var så himla gullig, han gick in i vardagsrummet och hämtade en kudde och en filt sen bäddade han ner sig framför kylskåpet. Där låg han och vilade och tittade på mig medans jag lagade middagen!


När Mattias kom hem blev han jätteglad och fick lite ny energi! Dom öppnade ett paket tillsammans med lite grejer till nya datorn, sen gick dom upp till datorn och tittade på Bamse. Imorgon väntar nästa avsnitt, då får dom se hur det går för åsnan;-)


Efter det var det läggdags, behöver väl inte säga att det inte tog mer än 1 minut innan han sov. Inte konstigt med tanke på att han hade sovit en kvart på dagis!


Han har varit orolig hela kvällen, vaknat i omgångar. Han gnuggar sig så i ögonen och blir ledsen när han inte kan få upp dom.


Nu hör jag att han är ledsen igen, dags att gå in och badda ögonen.


Sov gott på er!

Av Sofie - 21 januari 2008 15:35

Jaha då var man inne i dagissvängen på riktigt nu då...

Liam har ögoninfektion och måste vara hemma imorgon, typiskt.


Han hade haft det bra idag dock varken sovit eller ätit något bra:-( Så vi har en tuff eftermiddag och kväll framför oss...

Av Sofie - 21 januari 2008 13:30

Jag funderar på att byta frisyr, vad tror ni om denna?


Hahaha så kul har man när man är ensam hemma och har lite tid över!

Nej tror faktiskt att jag behåller min nuvarande frisyr

Av Sofie - 21 januari 2008 12:59

När våran dator kraschade försvann alla bilder som jag hade tagit under Liams inskolning, tråkigt:-( Men det är ju tur att man (okej Mattias) gör en backup då och då och sparar alla bilder, men dessvärre hade inte dessa bilder hunnits blivit sparade.

Av Sofie - 21 januari 2008 12:55

Känner mig som en riktig hemmafru! Nu har jga förberett inför middagen, allt är färdig skuret och upplagt i små skålar så det är bara till att börja laga:-)

Det är ju just alla dessa förberedelser som tar sådan tid och det gillar INTE Liam vid middagstid... Men nu tror jag att det kommer att gå galant, iallafall okej;-)


Vad gör en hemmafru mer då? Känns som om jag har klarat av alla sysslor för dagen så då återstår väl bara att läsa;-)

Lånade sista delen av mamma, hon stackarn hade inte läst ut den men sa att med mitt tempo så har jag väl snart klarat av denna också så hon kunde vara utan boken ett par da´r!

Av Sofie - 21 januari 2008 11:37

Det var en lite jobbig morgon för stackars Liam. Först blev han jätteledsen när Mattias åkte till jobbet och sen ytterligare ett avsked på dagis. Han klamrade sig fast på mig även idag:-( Men som tur är så slutar han att gråta ganska så snabbt enligt fröknarna.


Ringde senare och då berättade dom att det gick jättebra med tanke på att det har varit helg. Så skönt att höra att han inte är ledsen hela dagarna, nu väntar man bara på den dagen när han vinkar glatt och inte blir ledsen, men det tar nog ett tag. Men jag vet ju att den dagen kommer att komma tids nog!


Jag skulle verkligen vilja vara osynlig för en dag så jag kunde vara på dagis och kolla vad han gör under tiden han är där, man är ju så nyfiken!

Av Sofie - 21 januari 2008 11:27

...syrran som idag fyller år!

Önskar dig en härlig och trevlig dag, kramar:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards