Alla inlägg under januari 2008

Av Sofie - 23 januari 2008 10:28

Har precis avslutat ett entimmessamtal med min kompis Mia. Hon var hemma med sjukt barn så vi passade på att snacka lite skit;-) Hon är också förskollärare och började på nytt jobb i höstas så det blev mycket prat om pedagogik och hur viktigt det är med bra kollegor och en bra chef!

Jag känner mig jätteladdad att börja mitt nya jobb på måndag, ska bli så roligt:-)


Vi pratade även om Thailand, dom åker dit om två veckor och ska bo i Karon. Åh dom har en härlig tid som väntar framför sig:-)


Nej nu ska jag kanske göra någon nytta, få se vad det blir;-)

Av Sofie - 23 januari 2008 09:33

Liam hade fått gå in för han va så ledsen och då hade det blivit bättre. När Mattias ringde höll han på att hjälpa fröken med att fixa frukt som dom skulle ha till fruktstunden, bra drag av personalen med tanke på att han gillar att fixa och dona!


Personalen sa också att det kommer säkert vara såhär en tid framöver men att det KOMMER bli bra:-) Dom är så positiva, det är bra!

Av Sofie - 23 januari 2008 09:15

Idag är Liam på dagis igen. Han var ju faktiskt helt bra redan igår men det kändes bra att ha honom hemma en extra dag så vet man att man har gjort sitt allra bästa!


Idag lämnade Mattias för första gången. Liam hade inte vikt en centimeter från hans ben ända sen dom kom fram till parkeringen. Såklart blev han jätteledsen när pappa gick men vi vet ju att det går över. Mattias skulle ringa dagis lite senare och höra hur det går, jag hoppas även på att få en liten rapport då!


Idag var det 5 minusgrader så det var bara att sätta på overallen, känns inte som om man har använt den så mycket än, men idag var det verkligen på sin plats, brrr. Idag hade dom varit ute så jag kämpade inte med alla ytterkläderna i onödan iallafall! Det är sagt att dom ska vara ute på förmiddagen så jag har ju satt på alla kläder hemma men sen när vi har kommit till dagis har det visat sig att dom är inne ibland...

Ja ja man får väl rutin på det här med lämningar också tids nog;-) 

Av Sofie - 23 januari 2008 09:10

Det var supermysigt att träffa Therese igår! Man har ju så mycket att prata om när man inte ses så jätteofta. Vi kom fram till att tiden går så fort och att man har så mycket för sig hela tiden, det är ju skönt att båda känner så. Men det allra bästa är att även om det var några månader sen vi sågs så fortsätter man i stort sett där man slutade förra gången, det är härligt!


Mattias hade det lite kämpigt med läggningen hemma... Liam skrek som en galning! Henke hade suttit nere i soffan och undrat för sig själv om det är så varje kväll;-) (han har inga barn!) Men det är det ju inte som tur är, men sen han började på dagis så är det jag som gäller vid läggning och det var väl jättebra att öva lite med pappa nu när jag var borta. Det hade efter lite om och men gått bra iallafall, han somnade nere i Fatboyen! Mattias mmsade mig en bild och det såg supermysigt ut!


Liam var lite blyg först inför Henke men det hade snabbt gått över och dom hade blivit riktiga "bundisar":-)

Av Sofie - 22 januari 2008 15:46

Nu bygger vi koja för fulla muggar här hemma! Det viktigaste är sedan att vi ska ligga där inne tillsammans med kuddar och täcken:-) Ganska så skönt faktiskt!


Idag åkte våra grannar till Thailand, inte annat än att man blir lite avundsjuk. Okej jag vet att vi just var där men det gör att man längtar tillbaka ännu mer!!

Av Sofie - 22 januari 2008 13:20

Ikväll ska jag träffa min kompis Therese, ska bli roligt! Vi skulle egentligen ha träffats förra veckan men då blev Mattias dålig och kände att han inte orkade ta hand om Liam. Men idag ska det bli av:-) Jag ska hem till henne och vi ska äta sushi, är riktigt sugen på det.


Hemma hos oss blir det grabbkväll. Liam och Mattias får sällskap av Henke. Först tittar dom väl på Bamse;-) och se´n blir det handboll när Liam har gått och lagt sig.

Av Sofie - 22 januari 2008 13:16

Med tanke på att Liam inte är dålig så passade vi på att göra en liten utflykt!

Vi blev bjudna på lunch av mamma/mormor på en relativt nyöppnad restaurang här i närheten. Idag serverades det raggmunk, bacon och lingon, riktigt gott! Liam fick raggmunk och pasta, det var inga problem för personalen att ordna fram en barnportion (fanns ej på menyn) plus att dom bara tog 20 kronor! Tänk om alla lunchretauranger var så hjälpsamma!

Liam gillade nog det stora salladsbordet bäst, han frossade i gurka och vattenmelon:-)



Av Sofie - 22 januari 2008 09:50

Det nya för Liam är att göra det mysigt för sig lite överallt. Han tar fram kuddar och filtar och så bäddar han ner sig och ligger och myser! Det spelar inte så stor roll vart han lägger sig, igår framför kylen, imorse bredvid soffan på golvet men nu när vi är här uppe blev det i hans myshörna, såg onekligen skönt ut:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards