Alla inlägg under januari 2008

Av Sofie - 20 januari 2008 12:22

Gissa vilka som är på förstasidan av lokaltidningen?

Jo gullungarna Liam och Alice:-)


Dom va och fotograferade från tidningen när vi var på julgransplundringen och självklart så fick ju våra snygga kids vara med på bild;-) hihi


Det va faktiskt lite roligt för jag sa till Helen när vi var där och fotografen höll på att springa runt och fota att le ordentligt nu för vi kommer säkert hamna i tidningen! Men jag och Helen fick inte vara med, eller jo förresten vi är med från midjan och nedåt;-) Vi var väl helt enkelt inte lika gulliga...


Tidningen kommer såklart att sparas!

Av Sofie - 20 januari 2008 10:04

Mattias och Liam åkte precis iväg en sväng, dom skulle åka och kolla om farmor, farfar och Zicco är hemma:-) Hoppas det för Liam var så uppspelt när dom skulle ge sig iväg!


Själv njuter jag av lugnet och att bara få vara ensam här hemma en stund! Okej jag var ju lite ensammen förra veckan när Liam hade inskolning, men då kunde jag inte koppla av på samma sätt.


Nu ska jag gå och ta mig en lång härlig dusch och njuta av att få göra mig i ordning i lugn och ro;-)

Av Sofie - 20 januari 2008 10:02

Såhär såg det ut igår eftermiddag när Liam målade med vattenfärger!



Av Sofie - 20 januari 2008 09:22

Idag ska vi åka och fira syrran som imorgon fyller 27 år! Presenterna är inslagna och Liam målade ett födelsedagskort igår som vi imorse skrev på, blev jättefint. Det är inte förrän i eftermiddag vi ska dit så vi får sukta efter bullar och tårta en stund till;-)

Av Sofie - 20 januari 2008 09:16

Åh vilken härlig lördagskväll jag hade... inte direkt! Den var milt sagt rent för jä---g. Liam somnade strax efter sju, sov väl en halv timme sen började det... Han grät och grät och grät och grät, kunde inte sova. Det är så svårt när man inte vet vad det är. Jag tog in honom till våran säng, men det hjälpte inte. Vi tittade på tv i sängen, inte heller bra. Tillslut tog jag ner honom men inte ens det dög. Halv tolv hade han fortfarande inte somnat. Vet inte riktigt vad klockan var när hans ögon tillslut stängdes, men dom har öppnats otaliga gånger under natten:-( Tror inte att jag har sovit mer än en timme, tjoho;-)


Som tur var så vaknade han inte förrän vid sju imorse, men då hade jag legat vaken sen halv sex (fråga mig inte varför). Men det var skönt att iallafall få ligga i sängen, man är glad för det lilla nu för tiden;-)


Nu hoppas jag på en glad och härlig dag!

Av Sofie - 19 januari 2008 19:22

Idag har vi inte gjort många knop. Vi var iväg en sväng och köpte present till syrran, hon fyller år på måndag men vi ska fira henne imorgon. Tänker dock inte avslöja här vad jag köpte;-)


Liam har även målat med vattenfärg på eftermiddagen. Det tyckte han va riktigt skoj! När vi var klara såg det ut som en bomb hade slagit ner i köket... Våra vita stolar hade helt plötsligt blivit blåprickiga;-) Tur att det går att torka bort så lätt!


När han satt och målade berättade han för mig vad det var han skapade! När han målade med svart var det pappas bil och när han målade med rött var det min bil:-)


Nu sover lillis sött och det blir nog en film för våran del nu skulle jag tro.

Av Sofie - 19 januari 2008 11:57

Nu sover Liam. Känner att det är ganska så viktigt så här i början att hålla på mat- och sovrutinerna som han har på dagis. Dom äter redan klockan 11 och sover efter det. Liam har inte tyckt att det är roligt att gå och sova på dagis, han blir jätteledsen:-( Men jag hoppas på att det snart ska vända.

Av Sofie - 19 januari 2008 11:55

I kväll skulle vi egentligen ha åkt hem till ett par kompisar, men dessvärre är deras lilla skrutta dålig:-( Hoppas hon kryar på sig snart!



Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards