Alla inlägg under oktober 2007

Av Sofie - 11 oktober 2007 13:27

Ingen snö än så länge;-)

Men det var riktigt kallt ute, märktes att Liam inte är van vid att ha så mycket kläder på sig som han hade idag, kunde inte röra sig lika bra. Hur ska det gå sen med overall, vinterstövlar och massa snö att tulta omkring i;-)

Vi var ute fram till lunch. Det var så spännande för våra grannar ska flytta så det kom en stor lastbil och massa flyttgubbar. Liam satt på Wilhelms bobby car och tittade på när gubbarna bar! Själv var jag inte lika intresserad av just det utan tyckte det var mycket roligare att stå och prata med Carin:-)


Ja två och en halv timme senare var det dags för lunch, det blev pasta carbonara och lite tomater. Liam tyckte det var gott för han satt och sa mmm mest hela tiden!


Nu vilar Liam så jag ska passa på att röja lite här hemma.

Av Sofie - 11 oktober 2007 08:32

Det är minusgrader ute, hjälp! Jag blir lika överraskad varje år när kylan slår till på riktigt, gillar inte minusgrader...

Det är tydligen till och med risk för snö idag. Jaha då får vi kanske ta fram pulkan i eftermiddag;-)

Av Sofie - 11 oktober 2007 08:14

Liam sov som en stock fram till klockan fem imorse, sen har han varit lite orolig fram till sju, men det får man ju se som BRA!

Liam har hunnit med att spela lite golf med Mattias nu på morgonen, eller det blev nog som bandy fast med golfklubbor;-) Obs! Dom använde sig av Liams plastklubbor inte av Mattias riktiga;-)


Mattias blir borta ikväll också, skulle egentligen ha kommit hem men det blev ändrade planer... Vet ju att han måste göra detta men man blir alltid först lite besviken när man har ställt in sig på att han ska komma hem. 

Men Mattias det är helt okej!


Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag, hade tänkt att vi skulle åka hem till Anette och hälsa på men dom åkte till Varberg igår kväll så vi får försöka hitta på något annat!


Skriver mer senare under dagen:-)

Av Sofie - 10 oktober 2007 21:22

Idag när jag och Liam åkte hem så var det poliskontroll vid centrum. Jag blir alltid lika nervös så fort jag ser en polis när jag kör bil, fråga mig inte varför... Jag vet ju att jag ALDRIG kör om jag har druckit, tycker att jag har trafikvett, okej ibland kanske jag kör lite för fort men inte allt för olagligt;-)

Men hur det än är så slår hjärtat ett extra slag så fort jag ser farbror blå;-)


Idag blev bilen framför och bilen bakom mig invinkade för alkotest, vet ju att om jag hade varit tvungen att blåsa så hade det ju inte visat någonting, men ändå så kändes det bra att slippa bli invinkad!

Knäpp och konstig man är va;-)


   

Av Sofie - 10 oktober 2007 20:50

Idag blev det en mastodont-läggning. Det tog 45 minuter innan jag hade fått prinsen att somna, precis då ringer telefonen (grrrr!) och Liam vaknar och det är bara att börja om... Satt ytterligare 30 minuter, tjoho vad kul:-(

Det som är positivt är att detta händer väldigt sällan, så när det väl sker så känns det helt okej. 


Nu är det lugnt i huset och jag hoppas att det kommer förbli så!


Av Sofie - 10 oktober 2007 20:42

Liam kör verkligen med sin morfar!

Morfar vill ju inget hellre än att Liam ska säga morfar, men han vägrar. Han kan säga det, det vet jag för när vi var inne hos Lovisa sa han morfar 4 gånger, men det är just när han är tillsammans med morfar som han vägrar...

Morfar säger till Liam: "Säg morfar!"

Liam plirar med ögonen, säger "Mommo!" och skrattar.

Morfar: "Nej du ska säga morfar!"

Liam hånler och säger "Pippi".

"Men jag är väl ingen pippi, jag är ju morfar"

"Pippi, pippi, pippi", och jordens leende.

Ja vad ska man säga mer än att han är lite full i sjutton;-)


Men faktiskt innan vi åkte hem så sa han "mopa" till morfars STORA belåtenhet:-) Liam såg mest chockad ut av att han råkade försäga sig;-)

Av Sofie - 10 oktober 2007 20:40

Mattias är borta ikväll så när vi hade varit klart hos Lovisa följde vi med mamma in och stannade på middag.

Före maten lekte Liam med bondgården!

Här håller han på och busar med morfar samtidigt som han leker:-)

Av Sofie - 10 oktober 2007 20:35

Liam och Lovisa satte sig i soffan för att posera lite!

 

Åh vad mysigt det var att ligga här i soffan tillsammans...

 

...så pass mysigt så vi måste pussas lite!


När jag har tagit detta kort så säger jag, "jaha då blev det lite hångel i soffan idag då";-)

Lovisa (2 år) upprepar glatt "hångel i soffan"! Hon säger detta ett par gånger, Kenneth (pappan) säger; "Ja du Sofie den blir ju kul att förklara på dagis!"

Ha ha ha:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards