Alla inlägg under november 2007

Av Sofie - 22 november 2007 07:37

Ingen rolig natt...

Blev ingen läsning för mig igår kväll, för precis när jag hade lagt mig till rätta började Liam att strula. Och så har vi hållt på hela natten. Dels har han sovit dåligt plus att vi alla tre i familjen är jätteförkylda och sover dåligt pga det.


Idag ska vi åka till mitt "gamla" jobb och säga hej då eftersom jag ska börja på ett nytt efter årsskiftet.

Av Sofie - 21 november 2007 22:10

Nu är vi äntligen klara för EM!

Jag har slötittat lite på matchen under kvällen. Fast jag gjorde ett avbrott vid klockan nio för att titta på Leilas Jul. Hon är så mysig tycker jag! Jag blev faktiskt lite "julsugen" efter programmet!


Nu tänkte jag gå och lägga mig med min bok, "Snabba Cash" av Jens Lapidus.


Dröm sött!

Av Sofie - 21 november 2007 18:26

När Liam hade vaknat satte vi oss i bilen och åkte till Solna. Där mötte vi svägerska/faster Camilla på ett fik. Vi fikade och pratade, trevligt!

Liam var väldigt duktig och höll ut ganska så länge faktiskt, är ju inte det roligaste att sitta still;-)


Vi kom hem lagom till att det var dags att börja göra middag. Smart som jag är;-) hade jag förberett allt tidigare under dagen så det var bara att köra igång på en gång!


Mattias överraskade med att komma hem tidigare idag också, jag och Liam satt och åt när han kom men vi avslutade middagen alla tre tillsammans:-)


Nu har Liam precis kommit upp från badet och han och Mattias är inne i Liams rum och lyssnar på musik och sjunger!

Mattias hade med sig en jättefin sångbok med tillhörande cdskiva till Liam idag:-) Så det är den dom undersöker nu!

Av Sofie - 21 november 2007 13:13

Inatt vaknade jag av att jag hade fått en låt på hjärnan. Ni vet när man bara inte kan sluta! Det var inte vilken låt som helst heller... nämligen "Dorasången"! "...ganska så irriterande att ha svårt att somna om pga barnprogramsmusik;-)



Men det är väl kanske inte så konstigt, för nästan varje morgon så ligger Liam och jag i sängen och tittar på "Dora Utforskaren" och efter det tittar vi på "Miffy"! Hur mysigt som helst:-)

                                                  
                    

Av Sofie - 21 november 2007 13:02

Nu har det hänt 2 gånger denna vecka. När jag har varit ute med bilen så har jag mött en röd Volvo som blinkar på mig. Första gången körde jag lite för fort och tänkte att han/hon kanske ville varna mig för polisen eller nåt. Men idag mötte jag den igen och jag körde inte för fort denna gång.


Antagligen måste det vara någon jag känner eller så tror Volvon att jag är någon annan, eller kanske har jag fått en hemlig beundrare;-)


Vem är du i röda Volvon?

Av Sofie - 21 november 2007 12:56

Liam verkar ha kommit in i en ny fas, jag vet inte vad den kallas men jag skulle gissa på: "Göra-precis-tvärtemot-vad-mamma-säger-och-tycker-eller-inte-lyssna-alls-fasen"!


Känns som om det är en kamp om det mesta nu för tiden. Som idag vid lunchen tillexempel, då sitter han och slänger ner sin gaffel på golvet. Jag tar upp den och säger att man inte ska kasta ner den. Tar väl 2 sekunder så åker den i golvet igen. Sen är det mjölkmuggens tur, sen skedens, sen matens och såhär håller det på. Och varför ska man sitta ner i stolen när man kan stå?

Allt för att testa var gränsen går. Dessvärre bryts ju denna gräns väldigt många gånger under en dag och det slutar med tårar...

Ja det är tur att dom roliga stunderna väger upp;-)

Av Sofie - 21 november 2007 12:52

När vi kom hem från änderna var det hög tid för lunch. Jag tänkte att jag kunde äta lite fil och macka medans Liam fick "riktig" mat. Men det var inte populärt, Liam ville också ha fil. Så tillslut fick jag muta honom med lite ketchup, då slank hans mat ner med en väldans fart;-)


Okej kanske inte världens bästa, men hellre lite ketchup än att han bara skulle äta filmjölk. Ibland orkar man inte ta striden...


Det var så lustigt för Linda och jag diskuterade detta i måndags. Hon berättade då att Emma är så förtjust i filmjölk så det går inte att Linda äter det medans Emma får något annat.

Idag hamnade jag i nästan samma situation!

Av Sofie - 21 november 2007 12:40

Jag vet inte vem/vilka som var gladast idag vid kanalen, Liam eller änderna som fick bröd;-)

Liam är totalt orädd för dom, dom kommer ju till och med fram till honom och äter ur hans hand. Själv har jag lite svårt för fåglar, jag tycker det är obehagligt när dom kommer för nära. Så jag stod på lagom avstånd och Liam stod som en stolt tupp mitt ibland alla änderna!


Mamma var är alla "pippisarna"?

Det är roligt när dom kommer fram och äter från min hand!

Nu är faktiskt brödet slut. Både ni och jag har ätit upp det!



Vi hade väl ingen vidare tur med vädret, det regnade hela tiden när vi var borta. Men det var nog mest jag som tyckte det var jobbigt... Vi stannade kvar länge, länge hos änderna. När brödet var slut var det ju fortfarande lika kul att titta på dom. Favoriten är när dom hoppar ner i vattnet från bryggan!


När vi sedan promenerade upp till affären gick vi förbi en stor lastbil. Liam stannade förstås och tittade. Lastbilschauffören frågade om Liam var en kille. Och fortsatte sen att berätta att till 99,9% så är det alltid småkillar som stannar och tittar på hans lastbil, flickor går bara förbi. Så hans teori var att killar verkar födas med nå´n "bilgen", som han uttryckte det!


När vi kom in i affären blev det den vanliga rutten fram till korgen där alla barn får ta varsin banan. Handlingen är räddad tack vare den bananen, då sitter han nämligen i vagnen och äter banan och jag kan snabbt hansla det som behövs. Tack för det ICA!




Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards