Alla inlägg under november 2007

Av Sofie - 23 november 2007 20:03

Nu tackar jag för mig!

Kvällen har redan börjat kaotiskt... Liam kan inte sova för att han hostar så. Nu är han uppe för han fick till råga på allt hicka och då är det ju inte så lätt att sova;-)


Vi har precis bäddat till Mattias inne i Liams rum. Kan vara skönt att få sova ordentligt när man har varit ute på stan och rumlat runt!


Tänkte att jag ska försöka att bädda ner både mig och Liam i sängen och kanske kolla på Idol, vi får väl se om det funkar.


Ja tänk vad skoj man kan ha det en fredagskväll, hihi!


Ha det bra och sov gott:-)

Av Sofie - 23 november 2007 17:41

Liam har lärt sig räkna!

Idag har morfar lärt Liam att räkna till 3. Dom satt på golvet en lång stund och höll på och plocka i och ur olika saker. Morfar räknade samtidigt som dom höll på. Liam kom sen fram till mig och visade olika burkar, medans han lämnade över dom till mig räknade han ett-tå-tje!!! Vilket snille;-)

Av Sofie - 23 november 2007 15:51

Vi har ju bokat vår Thailandsresa för jättelänge sedan men har inte velat säga någonting förrän vi var helt säkra på att vi skulle komma iväg. Tidigare i höstas visade det sig att Sabina (Mattias kusins dotter) och Martin också hade bokat en resa till Thailand. Dom visste ju inte att vi skulle dit så när jag berättade det blev det en glad överraskning!


Dom åker dagen efter oss och bor i orten bredvid, antar att vi kommer göra varandra sällskap några gånger;-)


Nu är det bara 2 veckor kvar!!

Av Sofie - 23 november 2007 15:48

Helen ringde precis och berättade att Alice kusiner hade kommit till farmor och farfar och då är det ju inte läge att åka därifrån! Klart att Alice ska träffa

kussarna:-)

Vi får träffas en annan dag istället!

Av Sofie - 23 november 2007 15:18

Liam skulle verkligen ha velat slänga sig i bollhavet på IKEA. Men än så länge har han ju inte åldern inne;-)

Vi stog vid fönstret hur länge som helst och tittade när de andra barnen hoppade och slängde sig bland bollarna. Liam tittade avundsjukt på...


Ja det är ju faktiskt ganska så smart att kunna lämna in sitt/sina barn där en stund medans man själv kan gå runt i lugn och ro och handla. Det är ju trots allt inte alla barn som tycker att det är skoj att vara på IKEA. Antar att jag kan skatta mig lycklig som har en son som gillar det, men det kommer säkerligen att vända kan jag tänka mig!

Av Sofie - 23 november 2007 14:32

När vi var på väg hem från IKEA så pratade jag med Helen, hon och Alice var hos farmor och farfar. Men vi bestämde att dom skulle komma förbi här en sväng när dom åkte hem!

Vi är hemma hos mamma och pappa men Alice och Helen har varit här förut så inga konstigheter med det;-) hihi!


Liam har en liten överraskning till Alice:-)

Av Sofie - 23 november 2007 14:26

Liam blev godkänd av bvc-sköterskan idag;-)

Han vägde 12.095 och va 80 cm lång!

Blev ingen spruta dock.


Efter att vi hade varit där på besök så hämtade vi upp mamma och sen så skjutsade vi Mattias till jobbet. Han ska ut på galej ikväll så då ville han inte ha någon bil!

När vi hade lämnat av honom så fortsatte vi till IKEA, eller Kea som Liam säger;-)

Liam tycker verkligen att det är superkul att vara på IKEA, iallafall på barnavdelningen. Det finns ju så många saker man får leka med och massor av stolar, fåtöljer och andra roliga grejer!


Vi tog en lunchpaus och sen så tittade/handlade vi lite till! På vägen hem så somnade Liam så jag körde väldigt laglydigt så han skulle få sova sin vanliga tid.


Av Sofie - 23 november 2007 07:39

Som jag misstänkte så har natten varit en katastrof.

Jag har tyckt så synd om Liam, han har hostat och hostat hela natten.


Nu på morgonen ska vi till BVC på 1½-årskontroll, vägning, mätning och få en spruta. Vi får väl se om dom ger honom en spruta eller ej eftersom han är lite krasslig.

Ska passa på att fråga om nå´n hostmedicin. Förut har jag bara fått till svar att småbarn ska hosta när dom har hosta och inte äta medicin... Men jag hör ju hur ont det måste göra på min stackars lilla plutt:-( Hoppas han kan få någonting som underlättar iallafall!


Nej nu är det bäst att gå in till sovrummet och kolla om killarna är vakna:-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards