Alla inlägg under november 2007

Av Sofie - 22 november 2007 22:02

Förmodar att natten inte kommer bli någon höjdare... Liam har nämligen hosta och den är ju som värst (såklart!) under nätterna:-(

Tidigare ikväll var det ganska så mycket spring upp och ner för trappan, men nu sista timmen har det (peppar, peppar) varit lugnt!


Jag förstår inte hur länge dom här bacillerna ska hålla i sig? Mattias har ju varit dunderförkyld nu i över två veckor, helt sänkt på kvällarna och helgerna, inte roligt. Liam har hosta och är snorig och jag är lite förkyld och känner av halsen på nätterna, blä!

Nej, nu är det dags att bli friska tycker jag:-)

Av Sofie - 22 november 2007 16:45

Precis när vi skulle åka hem från mamma så ringde pappa och sa att vi var tvungna att stanna tills han hade kommit hem. Vi gjorde såklart som han sa;-) och när han kom hem hade han med sig två hummrar (färska, fiskade här i Sverige) som jag fick! Så det får nog bli en lyxmåltid till helgen, mums!

Tack pappa!


Inte lika lyxigt idag... nu ska vi grädda pannkakor!

Av Sofie - 22 november 2007 15:01

Nu är det inte långt kvar tills vi åker till Thailand, tjiho!!!!

Åh det ska bli så härligt, som jag längtar!

Av Sofie - 22 november 2007 14:56

Idag när vi satt på Mc Donald´s så var det en kille som satt och tittade så väldigt på oss. Jag tänkte att antingen är det nå´n jag ska känna igen fast jag inte gör det eller så har jag väl ketchup eller nåt i hela ansiktet!


Men när han sen gick och slängde sitt skräp kom han förbi och sa att han bara ville berätta att jag var det sötaste han sett på länge! Han var inte slemmig eller nå´t i den stilen utan en helt normal trevlig kille!

Vilken komplimang:-) Man är ju inte så jätte bortskämd med det så jag sög åt mig allt med hull och hår;-) Vilken trött småbarnsmamma skulle inte göra det!?


Var bara tvungen att "skryta" lite, hihi!

Av Sofie - 22 november 2007 14:53

Glömde ju bort att skriva igår att även jag fick en bok av Mattias. Dock ingen sångbok;-) Utan en som heter "100 % Choklad"! En titel som tilltalar mig väldigt mycket:-)

Måste väl erkänna att jag efter att ha tittat i den blev hur sugen som helst på choklad! I och för sig så är jag väl alltid det;-)

Av Sofie - 22 november 2007 14:40

I förmiddags var vi som bekant och sa hej då till mitt gamla jobb, har varit där i 6 år. Men nu efter nyår väntar en ny spännande och trevlig arbetsplats:-)


På hemvägen stannade vi på Mc Donald´s och åt. Vi hade det supermysigt, satt och pratade och skrattade. Vi hade så kul så Liam blev alldeles till sig och tappade sin mjölk på golvet;-)


När vi hade ätit klart åkte vi hemåt, Liam somnade såklart i bilen så jag stannade till vid en parkering och läste ut min bok. När han hade sovit klart åkte vi förbi mamma/mormor och åt mellanmål tillsammans med henne.


Mammma och pappa har tagit fram en synth som jag hade när jag var yngre. Liam älskar den! Han spelar och "sjunger" i mikrofonen för fulla muggar! Jag blev lite nostalgisk och spelade en trudelutt jag med;-)

Av Sofie - 22 november 2007 08:39

...Cecilia som har namnsdag idag. Känner både dom som heter det i förnamn och i mellannamn, så grattis till er alla:-)

Av Sofie - 22 november 2007 08:37

Här om dagen när vi satt vid matbordet så var Liam lite rosslig i halsen.

Jag sa då: "Hosta!"

Liam svarar: "Muuuuuu!"


Han tyckte jag sa kossa;-)



Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards