Alla inlägg under november 2007

Av Sofie - 26 november 2007 13:57

Liam sover fortfarande, han har nu sovit i en och en halv timme! Kanske man ska börja baka varje dag;-)


Nej nu blir det inget mer bloggande... förrän ikväll!



Av Sofie - 26 november 2007 13:31

När Liam har vaknat och vi har ätit mellanmål ska vi bege oss till Solna. Storhandling med syster väntar. Hon behöver lite bärhjälp, med andra ord min bil och jag som chaufför;-)


Blir kul för Liam att träffa moster också!


Av Sofie - 26 november 2007 13:29

Jag har ingenting att läsa för tillfället plus att jag vill ha med mig en eller två bra böcker till Thailand.

Har ni några bra tips?

Helst ska böckerna finnas i pocket, är så mycket enklare att ha med sig:-)


Kom igen nu, massor av boktips vill jag ha!!


ps kom just på att det kanske inte blir så mycket läsande för min del med tanke på Liam, men man får passa på när han sover! Och sen självklart kommer det väl att bli en och annan Mulle Meck-bok;-)

Av Sofie - 26 november 2007 13:26

Vad tycks?

Skulle ni kunna tänka er en rosa gran?

Nej jag håller mig till det traditionella!




Av Sofie - 26 november 2007 12:56

För ett tag sedan så fick Liam en liten gul plastanka. Han är så kär i sin lilla pippi! Han hade dock svårt att välja färg på ankan, men tillslut valde han en gul.

Förra veckan så var vi i leksaksaffären igen. Han fick titta i burken med ankor och välja en kompis till ankan där hemma. Denna gången valde han en blå.


När vi satt i bilen påväg hem så sa jag att när vi kommer hem så får du visa den nya ankan för den som redan bor hemma hos oss, dom blir nog kompisar tror jag!

Sen så tänkte jag inte så mycket mer på det.


När vi kom hem och hade fått av oss ytterkläderna så sprang Liam in till vardagsrummet. Jag hörde jag hur han pratade och bl.a sa Hej! Jag tjuvkikade lite och där satt han med sina två små "pippisar" i vardera handen och lät dom hälsa på varandra!

Såååå gulligt:-)


Av Sofie - 26 november 2007 12:34

Satt precis framför datorn och skulle kolla min mail. Liam kom och ville sitta i mitt knä. Jag lyfte upp honom och han lutade huvudet mot mitt bröst, 3 sekunder senare sov han!

Gick in i hans rum och la ner honom i sängen, han vaknade inte ens till. Snacka om att han har jobbat hårt idag;-)

Av Sofie - 26 november 2007 10:37

I onsdags blev jag lite inspirerad när jag tittade på "Leilas jul". Hon bakade då bl.a saffransskorpor. Idag har det varit "Sofie och Liams jul" här hemma, vår tur att baka saffransskorpor. Vet inte om dom blev riktigt lika fina som Leilas, men vad sjutton hon är ju kock ju;-)


Hur som helst så har vi haft en supermysig förmiddag! Tur att Mattias inte är hemma, kan säga att det har varit smulor över hela golvet (han är super"allergisk" mot det!), har dammsugit tre gånger!


Okej mamma det här är kul, men ge mig dom riktiga grejerna!

Nu börjar det likna nå´t;-)


Nu har vi rullat degen till tre längder, jag ville helst äta upp alltihopa istället!

Resultatet:-)

Det bästa var nog trots allt provsmakningen!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards