Alla inlägg under oktober 2007

Av Sofie - 26 oktober 2007 09:09

Blir så irriterad på denna sida, har suttit och skrivit samma inlägg typ 5 gånger men allt bara försvinner, grrrr!

Men Bloggagratis lovar att allt kommer att vara bättre på onsdag för nu på tisdag ska dom få en ny server. Ja jag hoppas verkligen dom har rätt...

Av Sofie - 26 oktober 2007 09:05

Det var inte så lätt att få Liam att somna igår kväll, han var trött fast ändå inte... om ni förstår vad jag menar?!

Vid 22 somnade vi båda två, sov bra ända fram till 01.30 Då hade jag ju fått mina 3 ½ timma;-) Låg vaken ett tag och höll precis på att somna om, men då började spökerierna...

Resten av natten var väl inte speciellt rolig:-(

Igår satt jag och skröt om att vi inte har gått upp före 7 på jättelänge, det fick jag ju såklart äta upp imorse, upp 06.20, tjoho;-)


Nu är vi klara med morgonbestyren och sitter och väntar på att klockan ska bli lite mer, vi ska nämligen åka till Leklandet tillsammans med Helen och Alice, roligt!

Av Sofie - 25 oktober 2007 19:40

Nu är vi hemma hos mamma och pappa, vi ska ju sova här ikväll. Liam sov väl 10 minuter på vägen hem från Marion och Daniel så han är ganska så pigg nu! Håller på som mest och busar med mormor och morfar.

Men piggheten brukar gå ganska så snabbt över vid den här tiden så snart är det väl dags för nattning.

Jag kommer nog inte skriva något mer ikväll så vi önskar er alla en god natt!

Den här bilden tog jag igår. Förstår inte hur han kan tycka att det är skönt att sova med benen mellan spjälorna, så ligger han varje kväll tills han har somnat för då brukar jag lägga in benen ordentligt. Är ju lätt att han gör illa sig annars när han vrider och vänder sig i sömnen.

Av Sofie - 25 oktober 2007 19:34

När Liam hjälpte till med tvätten så skulle det ju laddas med tvättmedel och sköljmedel.

Daniel häller i sköljmedel och spiller lite granna.

Då säger Marion:

"Du spiller, vi måste torka upp det!"

"Ja, men det var väl inte så mycket", svarar Daniel

"Jo men det är ju farligt, det är ju frätande!"

"Men Marion vad dum du är, det är väl klart att det inte är frätande, hur skulle kläderna då bli??!!!"


Vi skrattade gott som ni kanske förstår:-)


ps har fått Marions "medgivande" att skriva detta...

Av Sofie - 25 oktober 2007 19:26

När vi kom hem till Marion och Daniel höll sig Liam till mig dom första 5-10 minuterna, men sen när han hade känt in sig tog han Marion i handen och drog med sig henne in i sovrummet;-) Från sovrumsfönstret kunde man nämligen titta ner på Essingeleden med massor av bilar!

Sen blev det till att visa lite prydnadsstenar för Daniel och sitta i soffan med honom en liten stund.

Inte blyg för fem öre!


Till middag blev det sushi/prinskorv och pasta. Liam åt med god aptit. Tyckte det var extra roligt när Marion började mata honom med pinnar, alltså hon tog upp korven med ätpinnarna han fick ju inga pinnar att gnaga på;-)

Till efterrätt blev det Brownies!


Liam ville gärna göra rätt för sig så han hjälpte till både med att starta diskmaskinen och ladda en tvättmaskin! Dom visste ju att han är en fena på det och ville såklart ha lite hjälp;-)


När det var dags att åka hem delades det ut kramar och sas hej då. Liam sa hej då ända fram till bilen (Marion och Daniel var kvar uppe i lägenheten...).


Han somnade sista biten på vägen hem till mormor och morfar. När jag stannade bilen vaknade han, det första han gjorde när han slog upp ögonen var att vinka och säga hej då, gulligt!


Tack Marion och Daniel för en trevlig kväll:-)

Av Sofie - 25 oktober 2007 14:26

Nu ska vi göra oss iordning för att sedan åka hem till Marion och hälsa på. Ska först förbi mamma och lämna in lite packning.


Hörs ikväll!

Av Sofie - 25 oktober 2007 14:23

Inne i vårt arbetsrum har vi en hylla med massor av cdskivor i. Just nu ligger nog hälften utspridda på golvet...

Jag frågade Liam vem som hade haft ut alla skivorna.

Han tittar på högen tittar på mig, säger "aj aj pappa"!

Har pappa gjort det frågar jag.

Mmmmm, svara han, säger sen igen "aj aj pappa".


Ha ha ha, undra om han verkligen tror att jag köpte det;-)

Av Sofie - 25 oktober 2007 13:48

Det är med livet som insats man är och handlar med Liam nu för tiden;-) Han ska köra en så´n där liten barnkundvagn helt själv. Så fort jag tar i vagnen och hjälper till att styra lite (som jag ibland tycker behövs...) ger han mig "onda ögat" och säger "akka" (akta).


Han far omkring som ett jihu i affären, man blir ju livrädd när man ser en gammal liten dam komma åt hans håll, man vill ju inte bli orsaken till ett brutet ben;-) Nej då! Så farligt är det faktiskt inte, det fungerar jättebra, men han kör ganska så fort, precis som sin pappa kör bil;-)

Dom här små kundvagnarna gör faktiskt att det går lättare att handla, för Liam vill inte sitta still i vagnen när man är inne i affären, så det här är en utmärkt lösning:-)


Igår när vi kom ut från affären och kom till parkeringen så stod det en p-vakt och höll på att lappa en bil (det är p-skiva som gäller). Bilen stod på handikappplats utan tillstånd.

Det tar väl några sekunder så kommer damen som äger bilen springande. Hennes ursäkt är att bankomaten närmast perkeringen inte fungerade så hon var tvungen att gå in i affären.

"Ja men du kan väl ha ställt dig någon annanstans", säger p-vakten.

(Till saken hör att det fanns hur många p-platser som helst som var precis lika nära).

Hon ser väldigt sur ut och säger:

"Lägg av, nu är jag ju här så nu glömmer vi det här!"

P-vakten ler och svarar:

"Du kommer få ett litet brev på posten om några dagar!"

Tanten ser fullkomligt rasande ut och slänger sig in i bilen och ger sig därifrån med en rivstart.

P-vakten tittar upp mot mig, ler och säger:

"Tur hon inte körde över mig!"


Ja ni, mycket kan hända när man är på utflykt till affären;-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards