Alla inlägg under oktober 2007

Av Sofie - 24 oktober 2007 09:02

Blev inte så mycket skrivet igår för det var byte av server här på blogga gratis, nu får vi hoppas på att det kommer att gå galant att använda sig av denna blogg!


Ny dag.

Inatt har Liam sovit fantastiskt bra! Vi låg till och med och drog oss ända till åtta, vaknade halv åtta! Men jag har haft en dålig natt igen... att man aldrig kan synka ihop sig;-)

Nu står det tvättning på schemat, vi ska snart ladda maskinen till Liams stora förtjusning!

Efter det ska vi göra oss i ordning, går fortfarande runt i pyjamas. Efter det ska vi gå ut i det fina men kalla vädret. Kanske det blir premiär för Liams nya skor!

Av Sofie - 23 oktober 2007 14:23

En favoritsysselsättning (för Liam) för tillfället är att dra ut skor från skoskåpet och prova dom!

Han tycker att det är spännande att gå runt i mina skor, speciellt dom med lite klack för då klampar det ju så skoj, ju högre "klamp" desto bättre;-)

Sen tycker han också det är roligt att sortera skorna, en hög för pappas och en för mammas. Gissa vilken hög som är störst?!  ;-)


Hoppas han inte blir en lika stor skofantast som jag får då kommer vi få allvarliga problem med att få plats med alla skor...


       

Av Sofie - 23 oktober 2007 13:25

Mamma berättade att Liam var vaken mellan 22.30 och 00.30 i natt. Han var tydligen ganska så ledsen och ville inte sova. Vid några tillfällen kom han tydligen att tänka på mig och började ropa efter mig och var ledsen:-( Vid ett annat tillfälle hade han lugnat ner sig lite och höll på att somna, men rätt som det var så satte sig den lilla filuren upp, jätteglad och börjar låta som en häst! Han är lite tokig den där lillkillen;-)

Men vid ett-tiden sov han och sov okej fram till sju imorse.


Men det märks på honom att han har varit vaken en längre period inatt än vad han brukar för efter lunch va han så trött så han knappt kunde stå. Han ramlade omkull fast han stod stilla;-) Så det var bara att stoppa ner honom i sängen efter lunchen!

Av Sofie - 23 oktober 2007 13:21

Nu ringde dom precis från förskolan som Liam ska börja på! Vi ska dit nästa onsdag och hälsa på. Ska verkligen bli spännande!

Jag är ju förskollärare själv men man har ju aldrig varit på den här sidan förskoleverksamheten, som förälder menar jag. Blir nog något helt annat att ha sin egen lilla plutt på inskolning, får ju nästan ont i hjärtat redan nu;-) Nej då, det kommer nog gå bra. Men visst kommer det bli en stor omställning att börja jobba och inte få träffa Liam lika mycket som jag gör idag.

Av Sofie - 23 oktober 2007 11:50

Nu är vinterdäcken på, känns bra man vet ju aldrig när första halkan kan komma.

När jag var klar där åkte jag och hämtade Liam. Han hade väl inte sovit något vidare inatt, så han är supertrött. Vi har precis ätit lunch så det får bli en tidigare vila idag.

Av Sofie - 23 oktober 2007 11:48

Fick precis reda på att vi har fått förskoleplats till Liam och det bästa av allt är att det är på en förskola som vi verkligen vill till!

Liam kommer att börja den 8 januari -08. Han kommer att gå på samma avdelning som Alice:-)

Känns sååååååå bra!

Av Sofie - 23 oktober 2007 08:32

Jag har sovit hela natten! Känner att jag fick betydligt fler timmar än i "normala" fall. Dessvärre har jag drömt massa mardrömmar istället... Men kände mig inte trött imorse när jag vaknade, det är härligt!


Nu ska jag åka iväg och få vinterdäcken på plats, sen ska jag hämta min prins!

Av Sofie - 23 oktober 2007 08:30

...till världens bästa Helen som idag fyller år:-)

Önskar dig en härlig och fin dag, stora kramar till dig!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards