Alla inlägg under november 2007

Av Sofie - 28 november 2007 15:37

Just nu så snöar det ganska så mycket här hemma, har lagt sig ett litet vitt täcke på marken! Skulle faktiskt vara ganska så mysigt om det blev lite vitt här hemma nu, lagom till advent och allt:-)


Det blir ju så mörkt nu ute så lite snö skulle lysa upp!

Av Sofie - 28 november 2007 15:32

Vi åkte en sväng till mamma/mormor och bjöd på våra bakverk!

Efter lunchen slängde vi ihop en sockerkaka (glömde att skriva det...) så vi bjöd både på den och pepparkakor! Sockerkakan var fortfarande varm när vi fikade, extra gott:-)


När vi kom hem till mamma så var Lovisa ute (granntjejen), Liam gick fram till henne och bjöd på en pepparkaka:-) Tror nog att han är lite stolt över vad vi har tillverkat idag!

Av Sofie - 28 november 2007 13:42

Imorgon ska jag och Mattias på julbord. Vi ska gå med Mattias jobb!

Varje år vid denna tidpunkt vankas det julbord och party, roligt när respektive får följa med:-)


Mattias chef är verkligen toppen! Förra året när vi var på julbord så agerade han tomte;-) Såklart så fick de anställda varsin julklapp men till råga på allt så fick varje respektive också en! Jag fick ett presentkort på 700 kronor på Åhléns spa, helt fantastiskt!


Mattias chef vet verkligen hur man ska vara som chef, inte bara vid juletid utan hela året om! Han kan det här med personalvård och hur man tar hand om sin personal, inte alla som kan det...


Nu till den svåra nöten att knäcka, vad ska man ha på sig? Alltid samma problem...



Av Sofie - 28 november 2007 13:41


Ett smakprov på lite annorlunda pepparkakor:-)

Av Sofie - 28 november 2007 13:35

Efter vårt bak behövdes det sanering av både kök och liten kille!

Vi började med att diska, torka och dammsuga. Efter det blev det raka spåret upp till badkaret!


Hände dock en liten olycka på slutet. Själva vattenkranen lossnade från sitt fäste, som tur va så gjorde inte Liam illa sig och badkaret klarade sig från att få en spricka!

Av Sofie - 28 november 2007 13:20

Nu har vi bakat!


Liam tyckte det var jätteskoj! Han var så duktig på att kavla och sätta i formarna i degen. Han lyckades däremot inte åstakomma några kakor. Så fort han hade satt i formen i degen så tyckte han att nu är kakan klar. Och vad ksa man göra med en färdig kaka? Jo äta den såklart! Med andra ord så har han ätit en hel del ogräddade pepparkakor. Han tyckte att det var så gott, satt och mmmmm:ade mest hela tiden!


Själv försökte jag kavla, göra kakor och grädda samtidigt som jag fick hållla koll på degen så inte Liam åt upp HELA plus att jag var tvungen att ha ett öga på mjölbunken så inte Liam förvandlades till ett spöke. Ni hajjar va - fullt upp! Några pepparkakor blev nog lite brända, jag hann helt enkelt inte med... Men jag är ju lite av en rookie på detta;-)

Lite glasyr kanske kan rädda dom!


Koncentrationen är på topp!


Sådär ja nu var kakan klar. Bäst jag skyndar mig att stoppa in den i munnen innan mamma får för sig att hon ska grädda den!

Observera frisyren! Tur att klipptid är beställd.

En sockerbagare...

Resultatet!

Undra vilken jag ska välja? Slickar jag på alla så blir nog alla tre mina;-)

Jaha kan dom smaka såhär också! Men jag gillade nog mina ogräddade mest:-)


Av Sofie - 28 november 2007 10:43

...det är mjöl och deg överallt!

Men kul har vi, återkommer senare:-)

Av Sofie - 28 november 2007 08:54

Åter igen en natt som varit helt okej:-)

Det verkar som om Liam har en inbyggd väckarklocka för dom senaste dagarna har han vaknat prick 07.16 Precis lagom så han inte missar Miffy och Dora;-)

Man får vara väldigt glad att hans klocka inte står på 05.30 som den gjorde en väldig lång period förut!


Vi har precis gjort oss i ordning och nu står det pepparkaksbak på schemat!

Antar att både jag och Liam kommer ha lite ont i magen idag, pepparkaksdeg är ju bara så gott;-)

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards