Alla inlägg under november 2007

Av Sofie - 27 november 2007 20:29

Liam var inte så jättelätt nattad idag, han höll på och fixade och trixade, kom inte till ro. Efter en ganska så lång stund så la jag mig ner på golvet nedanför hans säng, tänkte att då kanske han också skulle förstå att det var dags att sova om det såg ut som om jag gjorde det;-)


Sen vet jag inte vad som hände... Vaknade av att Mattias stog och viskade att det nog var skönare för mig om jag sov inne i vår säng istället!

Snacka om att vara trött om man somnar på ett hårt golv utan vare sig kudde, madrass eller täcke!


Men slutsatsen blir ändå att min metod funkade, Liam somnade;-)


Ikväll är det Desperate Housewives:-) får väl se om jag ser det i sängen eller inte!


Sov gott till er alla:-)

Av Sofie - 27 november 2007 18:32

Idag har Daniel varit hemma hos oss en stund, han är ett tekniskt geni (eller kanske inte, för han fick inte upp grinden vid vår trapp, hihi!)! Han har hjälpt Mattias med lite datorgrejer, jag tänker inte gå in exakt på vad, för jag har ingen aning;-)


Såklart var detta spännande tyckte Liam, en kille han aldrig har träffat förut plus att dom höll på och meckade!


När Mattias skulle skjutsa hem Daniel blev Liam ledsen så han fick också hänga med grabbarna. Så för tillfället är jag ensam hemma, men dom är snart tillbaka.

Av Sofie - 27 november 2007 18:21

Alltid när vi läser Alfonsboken för Liam och vi kommer till avsnittet där hans farmor är med så pekar Liam på bilden och säger momo.


Vet inte om jag tycker dom är så lika men nå´t måste det ju vara!

Antagligen att dom ser lika snälla ut båda två:-)

Av Sofie - 27 november 2007 18:17

Mattias frågade här om dagen Liam vad han önskar sig i julklapp.

Liam tänker 2 sekunder sen så svarar han: Momo!


Så mamma du behöver inte köpa några saker det räcker att du sätter en rosett på dig själv;-)

Av Sofie - 27 november 2007 18:14

När vi kom hem så låg det ett paket i brevlådan till Liam. Det var från hans farmor!

I paketet så låg det en pikétröja och en hälsning om att den kanske skulle passa till resan:-) Perfekt!

Liam tog upp tröjan och höll den framför sig och såg glad ut:-)

Så han hälsar till farmor och tackar så mycket!

Av Sofie - 27 november 2007 18:06

När vi äntligen kom fram till farmor (det var jättelånga köer, borde inte vara det vid den tiden vi åkte...) så åkte vi iväg och handlade med henne. Hon har varit så dålig så hon har inte orkat att ta sig ut på två veckor så hon tyckte det var jätteskoj att få åka lite bil och att få komma ut!

Liam tog som vanligt hand om "Nea" inne i affären. Höll henne i handen, hämtade varor och la ner dom i vagnen. Han hade dessvärre lite otur för han snubblade och bet sig så det började att blöda. Men efter lite tröst så var han igång igen!


När vi sen kom hem igen med alla kassar så blev det lunch, fika och prat:-)

Liam känner sig riktigt hemma hos gammelfarmor Nea så han går runt och inspekterar att allt är sig likt sen förra gången;-)


Farmor blev överförtjust att jag hade bakat till henne, chokladmuffins med Dumlekola i och saffransskorpor! Är ju perfekt för henne att ha i frysen om sötsuget skulle slå till!


Som vanligt så var det en trevlig dag:-)

Av Sofie - 27 november 2007 08:50

Även denna natt har varit utan hosta:-) Men hostan är kvar för han hostade upp sig ordentligt nu på morgonkvisten;-) Men skönt för oss alla att kunna sova lite bättre. I natt har han nog bara vaknat 4 gånger, en helt okej natt med våra mått mätt! 


Idag ska vi till min farmor och hälsa på!

Vi ska snart sätta oss i bilen och hämta mamma sen så åker vi till lilla farmor.


Så vi hörs ikväll igen:-)

Av Sofie - 26 november 2007 18:58

2 timmar sov Liam!

Efter det åkte vi och hjäpte syrran med handling, mamma plockade vi också upp. Hon hade varit i stan med en väninna.

Liam tyckte det var roligt att få träffa moster och blev jätteledsen när hon lämnade bilen och gick in till sig:-(


När vi kom hem fortsatte vi att vara husliga;-) Vi startade en tvättmaskin och sen så bakade vi igen! Denna gång blev det chokladmuffins som jag tänkte att vi ska ha med oss imorgon när vi ska hem till min farmor och hälsa på!

Liam va lite knasig för han tyckte inte om chokladsmeten, men det gjorde jag;-)


Efter baket var det dags att laga middag, blev biff curry med ris. Mattias blev glad när han kom hem för det är en av hans favoriträtter:-)


Nu väntar det nog en lugn slapparkväll i soffan, efter att Liam har somnat förstås;-)

Kanske att man måste provsmaka bakresultatet också!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 Yngre än 15 år
 16-20 år
 21-30 år
 31-40 år
 41-50 år
 51-60 år
 Äldre än 60 år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards